۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۳۵۵۹۸
حجت الاسلام ماندگاری:

اصرار بر جهالت و ضلالت هدر دادن خون حسین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که امام حسین(ع) خون خودش را برای نجات بشر از دو گرفتاری جهل و گمراهی بذل کرد، گفت: اگر در جامعه ای مردم اصرار داشته باشند در جهالت و ضلالت بمانند با دست خود خون امام حسین علیه السلام را هدر داده اند.
حجت الاسلام مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی ماندگاری، عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا، شامگاه اربعین حسینی در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) اظهار کرد: در زیارت اربعین به نقل از امام صادق(ع) می خوانیم: امام حسین(ع) حاضر شد خونش ریخته شود،حاضر شد خون خودش را بذل کند تا بشر از دو گرفتاری جهل و نادانی، ضلالت و گمراهی نجات یابد.

 

وی تصریح کرد: اگر در جامعه مردم اصرار داشته باشند در جهالت و ضلالت بمانند با دست خود خون امام حسین(ع) را هدر داده اند؛ منظور از جهل، جهل نسبت به دنیا نیست بلکه جهل نسبت به آخرت است که عالم غیب گفته می شود و  ما با چشم نمی بینیم.

 

کارشناس مذهبی رسانه ملی افزود: امام صادق(ع) فرموده اند: فقط خداوند و محمد و آل محمد(ص) از آخرت خبر دارند و من و شما نسبت به آخرت جاهل هستیم.

 

حجت الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: در گذشته مردم نسبت به عواقب خیلی از خوراکی ها ناآگاه بودند و می مردند اما امروز عمل نکردن به دستورات پزشکی یا ساخت و ساز با خشت و کاه گل به جای معماری امری جاهلانه است که کسی تحمل آن را ندارد.

 

سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: امام حسین(ع) فریاد زدند: اگر یزید راهنمای شما باشد در جهالت می مانید و اگر حسین(ع) چراغ راه شما باشد راه آخرت را پیدا می کنید اما بزید و ابن زیاد مردم را فریب دادند؛ آخرت نقد آن ها را گرفتند و دنیای نسیه را به آنها دادند.

 

وی با بیان این که آخرت نقد است زیرا خدا پشت سند آن را امضا کرده است و 60 یا 70 سال عمر انسان در دنیا نسبت به عمر ابدی در آخرت ناچیز است.

 

عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: یزید به عمرسعدحکومت ری و به آخرین فرمانده اش یک سبد خرما وعده داد که هیچ کدام به این وعده ها نرسیدند زیرا یزید عمر کوتاهی کرد؛ امام حسین(ع) قبلا به عمرسعد فرموده بود که گندم ری هم به تو نمی رسد و او گفته بود ما به جوی ری هم راضی هستیم.

 

وی افزود: 72 نفر در کربلا و در یک آمار بیشتری 600 نفر از جهالت بیرون آمدند و آخرت را گرفتند اما 30 هزار نفر از لشکر دشمن با وجود نصایح امام در جهل ماندند و خیال کردند وعده یزید حق است.

 

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: باطن واجبات «بهشت» و باطن گناهان «جهنم» است؛ اگر کسی از باطن ناآگاه است جاهل است و اگر می داند باطن واجب بهشت است و به آن عمل نکند در ضلالت و گمراهی است.

کارشناس مذهبی رسانه ملی ادامه داد: اگر نمی دانیم بی حیایی و بی عفتی، نزول، ربا و مال مردم خوردن، حرام است برویم تا بدانیم و اگر می دانیم و انجام می دهیم گمراه هستیم، اگر نمی دانیم مال مردم خوردن آتش است، اگر باور نداریم ذره ای از بیت المال خوردن آتش است برویم که بدانیم و اگر می دانیم در گمراهی هستیم.

 

عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا اظهار کرد: اگر نمی دانیم باطن نماز بهشت است چرا در حرم امام رضا(ع) و امام حسین(ع) و امثالهم نماز می خوانیم و بیرون سهل انگاری می کنیم، اگر نمی دانیم قرآن نور است جاهلیم و اگر می دانیم چرا برای اموات قرآن می خوانیم.

 

حجت الاسلام ماندگاری یادآور شد: ندانستن ها یعنی جهل و عمل نکردن به چیزهایی که می دانیم، یعنی ضلالت و گمراهی که هر دو سبب هدر دادن خون سیدالشهدا(ع) می شود./1308/پ202/ب6

ارسال نظرات