۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۲۳۵۴۵۰
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی:

دستگاه های اجرایی تمام امکانات خود را برای استقبال از زائران اربعین حسینی بکار گیرند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کمیسیون امنیت ملی راهپیمایی اربعین حسینی را دارای پیام جدی به داعش و حمایت کنندگان آنان برشمرد و گفت: شایسته است معاون اجرایی رییس جمهور برای استقبال از زائران و بسیج امکانات در مرز مستقر شود.
حقيقت پور
منصور حقیقت پور، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون امنیت ملی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی را مانور قدرت شیعه عنوان و اضافه کرد: این راهپیمایی در پیامی با شکوه به دارندگان اندیشه های پوچ یعنی سران صهیونیست، استکبار جهانی و گروهک های تکفیری مانند داعش پیام می دهد که شیعه و دیگر دوست داران اهل بیت (ع) راه عزت و انقلابی زیستن را فراموش نکرده اند.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی در ادامه گفت: آنها خود می دانند که این راهپیمایی، ذره ای از احساسات انقلابی و دینی شیعیان است که اگر امکانات منطقی و معقولی برای حضور شیعیان بود، دهها میلیون بیشتر از این افراد را در عراق می دیدند. مکتب حسینی، مهدوی و دکترین حضرت زینب (س) زنده است و بعد از هزار و چهارصد سال میلیون ها عاشق را به کربلا می کشاند.
نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر سرکوب قریب الوقوع گروهک های تکفیری از جمله داعش گفت: این حرکت یک پیام جدی برای داعش و داعشیان است، آنها که این گروهک ها را پشتیبانی می کنند و رژیم صهیونیستی بداند که این جمعیت از مسیرهای مختلف به سمت بیت المقدس حرکت خواهند کرد و باعث آزادی مسجد الاقصی خواهند شد.
حقیقت پور در مورد تسهیل در سفر زائران اربعین حسینی گفت: باید حداکثر امکانات را برای این زائرین فراهم کنیم، کسانی که با این عشق به پابوسی امامشان رفته اند نباید دچار سختی و مشقت شوند.
وی ادامه داد: باید نیروی هوایی کشور و شرکت های هواپیمایی بسیج شوند تا این جمعیت را از فرودگاه های شهرهای مرزی مانند کرمانشاه و ایلام به شهرهای خود بازگردانند.
نماینده مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد: مسیر غرب به شرق کشور برای دو روز یکطرفه باشد تا زائرین محترم، جهت رسیدن به مقاصد خود به راحتی و سرعت در مسیر خود قرار گیرند.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی از ساکنین شهرهای مرزی درخواست کرد: ساکنین شهرهای غربی کشور مانند مردم عراق که پذیرایی خوبی از زائران به عمل آوردند می توانند سفره های اطعام برپا کرده، خانه های خود را برای اقامت در اختیار زائران قرار دهند و حتی با نوشاندن آب یا در اختیار گذاشتن سرویس های بهداشتی در ثواب این زیارت شریک باشند.
وی در پایان گفت: خوب است، معاون اجرایی جناب رییس جمهور برای استقبال از زائران و سازمان دهی امکانات دولتی و بسیج امکانات در مرز مستقر شوند./836/ت302/ج
 
ارسال نظرات