۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۳۵۲۸۵
همزمان با اربعین حسینی صورت می گیرد؛

حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا در شهرستان نور

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اربعین حسینی حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا در شهرستان نور صورت می گیرد.
 کاروان اسراي کربلا

حجت الاسلام علی آزادیان، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با تسلیت فرارسیدن اربعین شهادت امام حسین(ع)، گفت: حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا با محوریت ستاد اربعین حسینی و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی در این شهرستان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که ویژه برنامه هایی همزمان با اربعین حسینی در این شهرستان برگزار می شود، بیان داشت: برگزاری مراسم عزاداری، برپایی نمایشگاه های کتاب بصیرت و برپایی ایستگاه های صلواتی از جمله برنامه هایی است که به مناسبت اربعین حسینی در شهرستان نور صورت می گیرد.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نور، تصریح کرد: حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا با حضور هیات مذهبی و با مدیحه سرایی مداحان در رثای خاندان رسول اکرم(ص) و شبیه خوانان با اسرای کربلا هم نوا می شوند.

 

حجت الاسلام آزادیان با بیان این که همزمان با شب و روز اربعین حسینی آیین های دسته روی در شهر برگزار می شود، گفت: ویژه برنامه های این روز با حضور گسترده مردم شکوه خاصی به عزاداری اربعین حسینی خواهد داد که مردم ما نشان می دهند عشق و دلدادگی والایی به این امام همام دارند.

 

وی افزود: برگزاری مراسم دسته روی و برپایی عزای حسینی در اربعین سرور و سالار شهیدان بیعت دوباره با اهداف حسینی و آرمان های بلند آن امام همام است.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نور با بیان این که برنامه های سخنرانی ویژه اربعین حسینی با حضور مبلغان و روحانیان در سطح شهر و روستاهای نور صورت می گیرد، گفت: زیارت اربعین همزمان با این روز بزرگ در مساجد محوری شهر برگزار می شود.

 

حجت الاسلام آزادیان با اشاره به اعزام بیست و شش کاروان پیاده به کربلای معلی و مشهد مقدس، بیان داشت: ده کاروان پیاده عازم مشهد مقدس و بقیه گروه ها برای شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم کربلای معلی شدند.

 

وی با تاکید بر این که تلاش ارزنده ای باید در راستای بهره گیری از سیره نورانی امام حسین(ع) وجود داشته باشد،ادامه داد: امام حسین(ع) و یاران باوفایشان در مسیر ترویج ارزش های دینی گام برداشتند که باید پیرو واقعی این بزرگواران باشیم.

 

سرپرست اداره تبیلغات اسلامی نور با بیان این که ترویج فرهنگ عاشورایی راهشگای تعالی و تکامل همگان است، افزود: حرکت در مسیر سیره نورانی این بزرگواران زندگی انسان را در مسیر سعادت و رستگاری قرار می دهد که باید از این ایام نورانی به نحوی شایسته استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام آزادیان با تاکید بر این که ملت ایران اسلامی عاشق و دلداده امام حسین(ع) است، تصریح کرد: برنامه های عزاداری اربعین حسینی باید به بهترین نحو ممکن و شکوهی ارزنده برگزار شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات