۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۳۵۰۵۸
مدیر حوزه علمیه خواهراه مازندران:

رساندن پیام دینی به جوامع تکلیف ذاتی حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، رساندن پیام دینی به جوامع را تکلیف ذاتی حوزه های علمیه دانست و گفت: به همین دلیل این مرکز مهم و اثرگذار دینی بر خود وظیفه می داند که جهت ساماندهی و نهادینه سازی فرهنگ دینی و گسترش آن در همه ابعاد زندگی تلاش کند.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در نشست مشترک حوزه علمیه خواهران با اوقاف و امور خیریه استان  گفت: امروز خواستگاه همه نهضت های آزادی خواه و همه قیام ها بر علیه استعمار در دنیا، فرهنگ غنی شیعه است و علم این فرهنگ هم در دستان علما است.

 

وی با بیان این که در حال حاضر 200 هزار طلبه در حوزه های علمیه برادران و خواهران مشغول تحصیل هستند، افزود: این مجموعه حوزوی کشور نه تنها باید پاسخگوی جامعه اسلامی باشند بلکه باید همه جهان را پوشش دهند؛ چرا که حوزه فعالیت طلاب مرز جغرافیایی شهر، استان و کشور نمی شناسد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که در حال حاضر همه سنگر و خاکریزها برداشته شده است، بیان داشت: دشمن امروز با همه ایادی و امکانات خود وارد میدان شده و رسماً اعلام می کند که در حوزه جنگ سخت و نرم برای مبارزه با شیعه آمده است؛ به همین دلیل دیگر حجت بر همه به خصوص بر طلاب تمام شده است.

 

حجت الاسلام خاطرنشان کرد: متولیان امور دینی نباید جزیره ای عمل کنند، بلکه باید در زمینه مسائل فرهنگی مدیریت کلان داشته باشند، تا بتوانند احساسات و عواطف پاک مردم را تبدیل به ارزش و اعتقاد کنند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران اظهار داشت: مجموعه قواعد و ضوابط اداری نباید مانع ارتباط دستگاه های متولی امر فرهنگی شود؛ زیرا نبود تعاملات و ارتباطات، یکی از عوامل بسیار مهمی است که باعث عدم استفاده درست از فرصت های موجود در دستگاه های فرهنگی می شود.

 

وی با بیان این که حوزه علمیه خواهران دارای ظرفیت های خوبی در زمینه آموزشی، تبلیغی، پژوهشی و است، تصریح کرد: یکی از راه های  استفاده بهینه از این فرصت موجود، ارتباط با سازمان هایی است که به نحوی متصدی صیانت از ارزش ها و اعتقادات دینی هستند و به یقین اداره اوقاف یکی از دستگاه ها است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران رساندن پیام دینی به جوامع را تکلیف ذاتی حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل این مرکز مهم و اثرگذار دینی بر خود وظیفه می داند که جهت ساماندهی و نهادینه سازی فرهنگ دینی و گسترش آن در همه ابعاد زندگی تلاش کند.

 

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که حوزه های علمیه علم دار فرهنگ دینی و ترویج آموزه های وحیانی هستند، تصریح کرد: این امر از تکالیف ذاتی آنها است و برای همین امر تربیت می شوند.

 

وی ادامه داد: جامعه از هیچ دستگاهی به غیر حوزه، انتظار ندارد که برای فرهنگ دینی به صورت تکلیفی برنامه داشته باشند و کار کنند و در حقیقت نهادینه سازی فرهنگ دینی وظیفه ذاتی حوزه های علمیه است.

 

حجت الاسلام غفاری در ادامه سخنان خود پاسخگویی به شبهات دینی، سیاسی و معرفتی را یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه و روحانیت دانست و افزود: امروز حوزه های علمیه ما باید پویا و قوی باشند تا بتوانند هزاران شبهه ای که دشمن علیه اعتقادات دینی ما ترویج کرده پاسخگو باشند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران بر ضرورت استفاده از شیوه های نوین تبلیغ به منظور پاسخگویی به شبهات دینی تأکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی صحیح در برابر هجمه های گسترده دشمنان ایستاد و نسل آینده را در تهاجم آنها حفظ کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات