۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۲۳۴۹۹۶
مدیر کل اوقاف اصفهان خبر داد؛

ثبت یکصد و یازده وقف جدید در استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، گفت: در سال جاری 50 حکم به نفع موقوفات استان اصفهان صادر شده است که از این تعداد 20 مورد اجرا شده است.
حجت الاسلام رضا صادقي

به گزارش خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، ارزش ریالی موقوفاتی که از متصرفان گرفته شده را نزدیک به یکصد میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این موقوفات شامل موقوفات تجاری، مسکونی و زراعی است.

 

به گفته وی، افزون بر این دو هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف بین اوقاف و منابع طبیعی استان اصفهان به موقوفات استان اصفهان برگشت داده شده است.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه دارای 57 شناسه است از شناسه طرح آرامش بهاری در کنار امامزادگان به عنوان یکی از شناسه هایی نام برد که در استان اصفهان خوب درخشیده است و توانسته رتبه برتر را به خود اختصاص دهد.

 

وی همچنین از امامزاده سلطانعلی این امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان به عنوان یکی از چهار امامزاده واجب التعظیم در ایران نام برد که دارای شجره نامه فرزند بلافصل امام باقر(ع) است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه از کسب رتبه نخست طرح بصیرت عاشورایی در استان اصفهان خبر داد و اظهار امیدواری کرد طرح بصیرت عاشورایی‌که شامل طرح لبیک یا حسین و رهروان حضرت زینب(س) است به مانند شیرخوارگان حسینی به صورت جهانی برگزارشود.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه از ثبت 111 وقف جدید به ارزش 30 میلیارد تومان در استان اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و اظهار امیدواری کرد این میزان وقف جدید تا پایان سال جاری به دو برابر افزایش داشته باشد.

 

برنامه های هفته وقف در استان اصفهان اعلام شد

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برنامه های هفته وقف در استان اصفهان گفت: بزرگداشت هفته وقف از 29 آذر ماه تا 5 دی ماه سال 93 با اجرای برنامه های پیش بینی شده و دستور العمل ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه در استان اصفهان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام صادقی، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در اصفهان و شهرستان های استان در هفته وقف، دیدار با علما و بزرگان از جمله آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، دیدار روسای سازمان اوقاف و امور خیریه استان و شهرستان ها با استاندار استان اصفهان و فرمانداران در شهرستان ها، برگزاری همایش وقف و رسانه را با کمیته یاوران وقف، تجلیل از حبرنگاران رسانه هایی‌که برای تبلیغ و ترویج وقف تلاش کردند، تجلیل از هیات امنای دفتر و کارکنان بقاع متبرکه ، تجلیل ازفعالان  مراکز فرهنگی در بقاع متبرکه، برگزاری نکوداشت متولیان و واقفین و خیراندیش با هدف ترویج فرهنگ وقف خواهیم و گلریزان امامزادگان و بقاع متبرکه را از جمله برنامه های هفته وقف در استان اصفهان اعلام کرد.

 

لازم به ذکر است، مدیرکل، معاونان و مسؤولان اوقاف شهرستان های استان اصفهان امروز در آستانه هفته اوقاف با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، دیدار و گفت‌وگو کردند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات