۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۲۳۴۶۶۹
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی:

ایمان‌سنج مسلمانان صداقت و امانت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مسلمانی دو شاخصه بارز دارد که به وسیله آن می توان مسلمان را از غیر مسلمان تشخیص داد، گفت: صداقت و امانت دو شاخصه تشخیص مسلمان از غیر مسلمان است که به وسیله آن می توان ایمان یک مسلمان را مورد سنجش قرار داد.
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین  کاظم راشد یزدی، استاد حوزه ودانشگاه، در برنامه یاد خدا از شبکه قرآن و معارف سیما، با بیان این که در اسلام هیچ کدام از اعضای بدن به اندازه زبان نمی تواند در تباهی و سعادت انسان موثر باشد، گفت: تامین امنیت روحی انسان به وسیله زبان صورت می گیرد و زبان واسطه روح و باطن آدمی است.

 

وی افزود: اگر زبان انسان آرام گیرد دل او هم آرام می گیرد در حالی که اگر دل به وسیله زبان متلاطم شود نابود می شود و به تباهی کشیده می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که زبان یک چیز کوچک است ولی شخصیت انسان را در بردارد، ادامه داد: زبان یکی از اعضای بدن انسان که به تنهایی می تواند 22 گناه را مرتکب شود به همین دلیل باید مراقب زبان خود باشیم زیرا زبان موثرترین نقش را در نگاه داشتن اینمان و تباهی انسان دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با اشاره به این که صداقت و امانت داری از خصیصه هایی است که با به وسیله تسلط بر زبان در انسان ایجاد می شوند، گفت: هر مسلمانی دارای دو شاخصه است که امانت داری و صداقت از مهم ترین شاخصه های تفاوت یک مسلمان با غیر مسلمان بوده و به وسیله این دو شاخصه می توان میزان ایمان یک شخص را مورد سنجش قرار داد.

 

وی با بیان این که رحمت خدا از جامعه ای که دروغ می گوید و خیانت می کند دور می‌شود، افزود: رسول اکرم (ص) می فرمایند در جامعه که بزرگان آن دروغ می گویند رحمت خدا از آن جامعه دوره شده و نزول باران که بخشی از رحمت خداوند است متوقف می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که برای این که جامعه دچار مشکل نشود باید در انتخاب مدیران آن جامعه به سه شاخصه تخصص یا دانش عمومی، مدیریت و مکتبی بودن توجه شود، گفت: زیرا اگر شخص دانش کافی نداشته باشد نمی تواند کاری را انجام دهد و همچنین اگر از مدیریت یعنی توانایی انجام کار بهره مند نباشد و مکتبی نباشد یعنی نخواهد کاری را انجام دهد جامعه دچار مشکل می شود بنابراین باید در انتخاب مدیران به این سه ویژگی اهمیت داده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان این که انسان طبق سخنان رسول اکرم(ص) اگر بخواهد بهشتی شود باید این ویژگی را در خود تقویت کند که این سه ویژگی عبارتند از صداقت داشتن و حرف راست زدن، ادای امانت و خیانت نکردن، وفای به عهد و پیمان حرام ندیدن یعنی چشم چرانی نکردن، حرام خوری و عفیف بودن و پاک دامن بودن از شرایطی است که برای انسان بهشت را ضمانت می کند.

 

وی ادامه داد: رسول خدا همواره در دعاهای خود می فرمودند خدایا زبان مرا از دروغ، دل مرا از بد خواهی و دامن من را از بی عفتی حفظ کن که این دعای رسول خدا (ص) به ما نشان می دهد که باید همواره مراقب زبان و رفتار خود باشیم./837/پ203/س

 

ارسال نظرات