۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۲۳۴۶۳۹
از سوی رییس سازمان اوقاف صورت گرفت؛

تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که در سال 93، 809 خانواده را برای امر ازدواج مساعدت کرده‌ایم، گفت: به 14 هزار دانش آموز نیازمند، 24 هزار خانواده نیازمند و 9 هزار 700 بیمار مساعدت شده است.
حجت الاسلام محمدي رييس سازمان اوقاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار با حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: تمام وقف‌نامه‌های موجود را جمع آوری، تایپ، اسکن و نیات واقفین را استخراج کرده‌ایم.

 

وی افزود: بیش از 500 هزار وقف‌نامه‌ها را مطالعه و ثبت کرده‌ایم و در مجموع 1 میلیون 400 هزار رقبه شده است که تعدادی در آمد دارند و تعدادی در آمد ندارند.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که در سال 93، 809 خانواده را برای امر ازدواج مساعدت کرده‌ایم، اظهار داشت: به 14 هزار دانش آموز نیازمند، 24 هزار خانواده نیازمند و  9 هزار 700 بیمار مساعدت شده است.

 

وی ادامه داد: اعزام 1280 زائران به مشهد مقدس، 200 نفر به عتبات، کمک به ساخت، ساز و توسعه حوزه‌های علمیه و طلاب بالغ بر 19 میلیارد تومان، کمک 22 میلیارد 400 میلیون تومانی به مراسم عزاداری امام حسین(ع) از دیگر برنامه‌های صورت گرفته از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی کمک به 3083 هیأت، اعزام 1200 مبلغ و اعزام روحانیان به 417 خیمه معرفت را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

 

وی تصریح کرد: در سال جدید تاکنون بیش از 2 هزار وقف داشته‌ایم؛ برگزاری فعالیت‌ها و مسابقات قرآنی در بخش شهرستان، استان، کشور و بین المللی با حضور 1 میلیون 400 هزار نفر شرکت کننده از دیگر برنامه‌های اوقاف است.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: همچنین بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر عهده گرفته‌ایم در 4 سال 1 میلیون حافظ قرآن را تربیت کنیم، سال گذشته نیز بیش از هزار طلبه در قم در امر حفظ موضوعی قرآن شرکت کردند که در نوع خود بی نظیر است.

 

وی افزود: دایر کردن 2400 مراکز قرآنی و فرهنگی در بقاع متبرکه، چاپ خطبه‌های اهل‌بیت(ع) در مراسمات مختلف همانند محرم، ایام فاطمیه و غدیر برای برگزاری مسابقات از دیگر مسائلی است که به آن پرداخته شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی درباره عمران و آبادانی امامزادگان نیز بیان داشت: در سال جاری 1300 امامزاده را به صورت کلی در طرح عمرانی قرار داده‌ایم که در طول چند سال اخیر اقدامات عمرانی در 3700 بقعه متبرکه صورت گرفته ‏یا در حال انجام است.‏

 

وی در پایان بیان داشت: امسال از بودجه‌های دولتی نیز برای ساخت، ساز، احداث و تکمیل مساجد 20 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است./993/پ202/ف

ارسال نظرات