۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۳۴۵۹۹
امام جمعه اهر:

حوزه و دانشگاه در تعالی فکری جامعه نقش محوری دارند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: 16 آذر می تواند فرصتی برای شناخت جایگاه و نقش دانشجوی انقلابی در دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران نیز باشد.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع دانشجویان شهرستان اهر 16 آذر را یادآور مبارزه دانشجویان انقلابی با رژیم ستمشاهی دانست و اظهار داشت: این دانشجویان متعهد انقلابی با اعتراض به حضور نیکسون معاون اول رییس‌جمهور آمریکا در ایران خشم علیه استکبار جهانی را به نمایش گذاشتند.

 


وی با بیان این‌که حرکت دانشجویان مؤمن و متعهد نخستین بارقه‌های امید در پیروزی انقلاب اسلامی با شعار مرگ بر آمریکا را محقق کرد، افزود: رژیم شاه برای اعلام سرسپردگی خود به اربابش آمریکا دانشجویان معترض و انقلابی را به خاک و خون کشید تا بار دیگر وفاداری خود را به رژیم جنایتکار آمریکا ثابت کند.

 


حجت‌الاسلام حاجی‌زاده، در بخش دیگری از سخنان خود از دانشجویان به عنوان آینده‌سازان آگاه جامعه یاد کرد و گفت: دانشگاهیان باید با تبعیت از رهنمودهای مقام عظمای ولایت در تولید علم و رساندن کشورمان به قله‌های پیشرفت و ترقی در عرصه علم و فناوری تلاش مضاعف داشته باشند، تأکید امروز رهبری تولید ثروت از راه تولید علم است.

 


امام جمعه اهر با بیان این‌که رهبر انقلاب دانشجویان را افسران جنگ نرم و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن معرفی کرده‌اند، افزود: دانشجویان در کنار کارهای علمی و سیاسی به دور از سیاست‌بازی به مسأله فرهنگی نیز توجه داشته و با جهاد علمی و فرهنگی در دانشگاه‌ها مدافع خون پاک شهدا و دستاوردهای مقدس آن باشند.

 


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی دانشجویان را قشر آگاه و فرهیخته جامعه دانست و افزود: دانشجویان پرچمداران علم و آگاهی بوده و 16 آذر فرصت مناسبی برای تکریم از این قشر فرهیخته جامعه است، این روز فرصتی برای شناخت جایگاه و نقش دانشجوی انقلابی در دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران نیز می تواند باشد.

 


وی در ادامه بر نقش محوری حوزه و دانشگاه در تعالی فکری جامعه بشری تأکید کرد و گفت: هدف امروز رسانه‌های غربی ترویج افکار التقاطی و منحرف در فضای حوزه و دانشگاه است، از این رو باید با بصیرت ولایی و شناخت حق از باطل با تبعیت از ولایت فقیه به جنگ با توطئه‌های فکری دشمنان رفت.

 


حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که رهنمودهای رهبری فصل الخطاب تمامی امور است، افزود: نوک پیکان حملات رسانه‌ای و تبلیغی دشمنان و شبکه‌های ماهواره‌ای متوجه دانشگاهیان است، اگر به جایگاه و نقش امروز خود آگاه نباشید، به یقین در شناخت فتنه دشمنان دچار تردید خواهید شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات