۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۳۴۵۵۸
آیت الله طبرسی:

همکاری آموزش و پرورش با حوزه زمینه ساز تربیت دینی دانش آموزان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر بهره گیری بیشتر از توان حوزه های علمیه در دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد بنیادین نیازمند بهره گیری از توان روحانیان است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در ساری با تأکید بر بهره گیری بیشتر از توان حوزه های علمیه در دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد بنیادین نیازمند بهره گیری از توان روحانیان است.

 

وی با بیان این که هر جامعه ای به طور مستقیم و غیر مستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط است، تصریح کرد: آموزش و پرروش سازمانی زنده است و به عنوان یکی از ارکان های نظام اجتماعی مورد توجه قرار دارد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که اگر بخواهیم کشوری مقتدر و آباد داشته باشیم، نیازمند نظام آموزشی مناسب هستیم، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش دینی باید در اولویت برنامه های متولیان دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد.

 

وی به نقش حوزه های علمیه و روحانیت در ارتقا بخشی اندیشه های دینی در دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: اگر آموزش و پرورش از این سرمایه های معنوی غافل شود، دچار مشکلات عدیده ای خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با با بیان این که ارتباط آموزش و پرورش و حوزه های علمیه بسیار مهم و حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد: این روابط باید گسترش یابد.

 

آیت الله طبرسی طلاب حوزه های علمیه را پیشگام در تبلیغ احکام اسلامی معرفی کرد و گفت: باید از توان و  ظرفیت طلاب و روحانیان در مناطق نهایت استفاده شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، تقویت معرفت دینی دانش آموزان را ضروری دانست و با اشاره به تلاش دشمن در جهت سست کردن اعتقادات دینی نسل جوان جامعه افزود: با وجود همه توطئه های دشمنان در این خصوص نوجوانان و جوانان ایران اسلامی تشنه معارف دینی هستند.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه مازندران از امام خمینی(ره) به عنوان احیاگر تمدن ناب اسلامی در کشور یاد کرد و گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دین و ارزش های اسلامی در بایگانی قرار داشت.

 

وی با تأکید براین که کار فرهنگی باید موجب تغییرات ملموس در ظاهر و باطن جامعه اسلامی شود، خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت صحیح و اثرگذار زیرساخت های دینی و انسانی را شکل می دهد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به شانزده آذر اشاره کرد و با بیان این که در آن روز دانشجویان مبارز نظام اسلامی در برابر رژیم پهلوی مبارزه کرده و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، افزود: در آن روز بود که جنبش های دانشجویی و نقش اثرگذار این قشر در تصمیم گیری های سیاسی جامعه نمود عینی پیدا کرده است.

 

 وی با اعلام این که انقلاب اسلامی با ایجاد تحول دینی و فرهنگی جامعه ما را به سمت هدایت و رستگاری سوق داد، تصریح کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید در مقابله با عرفان های کاذب جدی باشند و دانش آموزان ما را از ابتدا به سمت معارف دینی و عقیدتی هدایت کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات