۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۲۳۴۴۸۳

تجلیل از پژوهشگران حوزه دین در تبریز

خبرگزاری رسا ـ کمیته بزرگداشت هفته پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هیأت انتخاب پژوهش های برگزیده سال 93 از چند پژوهش و پژوهشگر حوزه دین تجلیل به عمل آورد.
پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پژوهشگران برگزیده سال 93 در حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی در سیزدهمین آیین تجلیل از پژوهشگران برتر فرهنگ و هنر استان معرفی شدند.


کمیته بزرگداشت هفته پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هیأت انتخاب پژوهش های برگزیده سال 93 روز شنبه از میان آثار پژوهشی و پایان نامه و کتاب های پژوهشی ارایه شده به دبیرخانه در چهار حوزه پژوهش، کتاب پژوهش محور، پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا و فصلنامه پژوهشی انتخاب های خود را اعلام کرده است.

 

بنابر این گزارش، در بخش پژوهش های برگزیده در حوزه فرهنگ عمومی با توجه به اهمیت موضوع ازدواج و پرداختن به زوایای گوناگون آن، کار پژوهشی  مطالعه آیین ها و نظام ازدواج در استان متعلق به ' سمیه امامی' به عنوان پژوهش برگزیده انتخاب شد.

 

همچنین درحوزه پژوهش های قرآنی، اثر پژوهشی معصوم پژوهی کار دکتر علی رضا رادبین به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد. در بخش پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا، با توجه به شاخص استانی بودن انتخاب، انتخابی نبود.

 

در حوزه پایان نامه های دینی و قرآنی، پایان نامه نظام عمل فردی به قرآن از دیدگاه قرآن و اهل بیت مربوط به صغری سلطانی انتخاب شد و در بخش کتاب پژوهش محور، با تقدیر از فعالان عرصه نشر و اصحاب قلم استان، از میان 20 عنوان کتاب بررسی شده جایزه به کتاب گردشگری ادبی کار میکائیل رسول زاده و در حوزه کتاب پژوهش محور با موضوع مطبوعات، کتاب پژوهشی نشریات تبریز کار مشترک فرهاد دیرنگ و مهدی قنبروند انتخاب شد.

 

بر اساس این گزارش، در بخش نشریات پژوهشی و در بخش فصلنامه های پژوهشی، فصلنامه آذر آران به خاطر استمرار و تداوم انتشار و توجه به مسایل بومی، جایزه به سردبیر این فصلنامه دکتر متفکر آزاد اهدا شد. در بخش جنبی نیز کمیته برگزاری به پاس قدردانی از تلاش ها و فعالیت های چندین ساله دکتر علی اصغر عزیزپور در حوزه فرهنگ عمومی استان از وی تقدیر کرد.

 

گفتنی است، سیزدهمین آیین تجلیل از پژوهشگران برتر فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی امروز در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات