۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۲۳۴۰۸۷
استاد حوزه علمیه قزوین:

دشمن با ابزار رسانه وارد میدان مبارزه با اسلام شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که دشمنان با ابزارهایی چون رسانه ها وارد میدان مبارزه با اسلام شده اند، گفت: در این میدان رسانه های کشورمان نیز در مسیر تفکر مادی قدم برمی‌دارند و با تغییر الگوها در بین قشر جوانان به صورت آرام آرام زمینه کمرنگ شدن اعتقادات آنها را فراهم می‌کنند.
دشمن رسانه

حجت الاسلام علی کریمی، استاد حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به تقابل دو جهان بینی الهی و مادی در دنیا گفت: امروز دو جهان بینی مادی و الهی به مقابله با هم پرداخته اند و حضور با بصیرت در این عصر از ابزار مهم دینمداری است.

 

استاد حوزه علمیه قزوین در ادامه افزود: همجمه‌هایی که در جهان امروزه علیه مکتب اسلام در حال گسترش است به تفاوت در دو دیدگاه مادی و الهی بازمی‌گردد و برخی از این هجمه‌ها نیز ریشه‌اش از داخل کشور شکل گرفته است.

 

وی با بیان این‌که جهان بینی الهی با مبانی دینی که در حال پیاده شدن در بین مسلمانان است، در حال عرض اندام در مقابل جهان بینی مادی است، ابراز داشت: مادیون قصد کنار زدن تفکر الهی را دارند اما تا به امروز در رویکرد خود که با پشتیبانی از همه ابزارهای فرهنگی و سیاسی و اقتصادی بوده است به موفقیت دست نیافته اند.

 

این کارشناس دینی تمایل جوانان غربی را به تفکر الهی در حال گسترش دانست و اظهار داشت: در حال حاضر 80 درصد دختران آمریکایی تمایلی به داشتن رابطه جنسی پیش از ازدواج ندارند و این نشأت گرفته از دیدگاه هایی است که اسلام برای شخصیت یک زن قائل است یا قرآن پرفروش ترین کتاب در دنیا است.

 

وی بیان داشت: در حال حاضر اکثر راهپیمایی‌هایی که در دنیا صورت می‌گیرد در راستای کسب مطالبات معنوی انسان‌هاست، بنابراین با رویکردی که شکل گرفته است تفکر مادی گرایش شدید به سوی تفکر الهی را تاب نمی‌آورد و به مقابله همه جانبه علیه آن پرداخته است زیرا اقتصادش متضرر خواهد شد.

 

حجت الاسلام کریمی با بیان این‌که جهان بینی مادی در مقابل تفکر الهی بدون استدلال و دست خالی است ابراز داشت: به دلیل اینکه تفکر مادی در مقابل تفکر الهی حرفی برای گفتن ندارد دشمنان جهانی به این نتیجه رسیده اند که از خود مبانی اسلام به اسلام ضربه بزنند تا بتوانند با زیر سوال بردن مبانی دینی بی علاقگی به دینمداری را رواج دهند.

 

وی با بیان این‌که دشمنان با ابزارهایی چون رسانه ها وارد میدان مبارزه با اسلام شده اند ادامه داد: در این میدان رسانه های کشورمان نیز در مسیر تفکر مادی قدم برمی‌دارند و با تغییر الگوها در بین قشر جوانان به صورت آرام آرام زمینه کمرنگ شدن اعتقادات آنها را فراهم می‌کنند.

 

این کارشناس فرهنگی با سؤالی مبنی بر این‌که چگونه می‌توان در مسیر تفکر الهی قدم برداشت اظهار داشت: جهاد با نفس و خودسازی از اصلی ترین راهها برای رسیدن به دین‌مداری است، در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان ما با خودسازی توانستند به مبارزه خود قوت ببخشند و به پیروزی دست پیدا کنند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما دچار هواخواهی و دنیا طلبی شده‌ایم زیرا مبارزه با نفس را کنار گذاشته ایم و توجه نداریم که خودسازی انسان را دغدغه‌مند می‌کند. آیا تا به حال شده شبیه نوجوان 13 ساله که در زمان جنگ به درون قبری که آماده کرده بود می‌رفت و با گریه از خداوند شفای دل بیمارش را درخواست داشت به دنبال درمان دل مریض خود باشیم؟

 

این روایتگر مناطق جنگی تاکید کرد: یکی از راه هایی که انسان را در مسیر دین رشد می‌دهد اعتراف به گناه در محضر خدای متعال است، شهدا خودشان را تبرئه نمی کردند ولی ما امروز گناه مرتکب شده خود را، به گردن دیگران می اندازیم و بی تفاوت سر اعتقادات خود کوتاه می‌آییم.

 

وی در پایان گفت: جهاد با نفس انسان را دردمند می‌کند، شبیه دکتر چمران که همه امکانات خود را از کنار گداشت و به لبنان رفت و با حمایت از بچه‌های یتیم آنها را به گونه ای تربیت کرد که به سران حزب الله در حال حاضر تبدیل شده‌اند، باید دغدغه دینداری را در خود ایجاد کنیم و الا ضربه‌های سنگینی از غفلت به جامعه وارد خواهد شد./955/ت302/ب6

ارسال نظرات