۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۲۳۴۰۶۱
آیت الله طبرسی:

بصیرت رمز پیروزی و غلبه بر دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی بصیرت را رمز پیروزی و چیره شدن بر دشمن دانست و با بیان این که اسلام در تاریخ از بی بصیرتی برخی افراد ضربه خورد، گفت: انسان دارای بصیریت به مسائل با نگاه آگاهانه‌تری برخورد می‌کند که به عنوان نمونه بی‌بصیریتی در فتنه 88 مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان در امامزاده عباس(ع) ساری به نقش روحانیت در دفاع از مبانی دینی اشاره کرد و گفت: روحانیت در هر دوره ای از تاریخ اسلام مدافع حقیقی اسلام ناب بوده است.

 

وی به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت اصیل و آگاه شیعه اشاره کرد و با بیان این که روحانیت هیچ گاه در برابر توطئه افکنی های دشمنان سکوت نکرده است، افزود: تاریخ فعالیت های مبارزاتی علما و روحانیان سرشار از مقابله با اجانب و مستکبران عالم است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به نهضت عظیم امام خمینی(ره) و نقش آفرینی روحانیت اشاره کرد و با بیان این که این انقلاب عظیم با حضور روحانیت و همراهی ملت ایران به پیروزی رسید، ادامه داد: نقش برجسته و خدمات صادقانه روحانیت در 35 سال گذشته بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که دشمنان همواره از نقش روحانیت در عرصه های مختلف هراسان و عصابی بوده است، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب روحانیت را سد بزرگی در برابر توطئه های شوم خود می دانستند.

 

وی با بیان این که روحانیت به عنوان ملجأ و پناهگاه مردم همواره مورد توجه عموم جامعه بوده است، تصریح کرد: در حال حضر نیز تلاش دشمنان برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت و ایجاد فاصله میان مردم وروحانیت بی فایده است، چون ملت ایران اسلامی هوشیار تر از هر زمانی دیگری در صحنه دفاع از انقلاب حضور دارد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نقش روحانیت در حرکت‌های مردمی علیه نظام سلطه همواره پر رنگ و ریشه دار بوده است، تصریح کرد: حضور روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی نمونه‌هایی از نقش آفرینی روحانیت در عرصه‌های انقلاب اسلامی است.

 

وی در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد شبهات دینی و نیز ترویج شبکه‌های انحرافی در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: شناسایی و مقابله با این گروه‌های منحرف دینی یکی از رسالت‌های روحانیت است که تا به امروز به خوبی در این مسیر حضور داشته اند.‌

  

امام جمعه ساری با بیان این که عالمان دینی در هر مقطعی از زمان وظیفه تعلیم و تربیت جامعه را عهده دار بودند، ادامه داد: اگر امروز مبانی دینی اسلام در دنیا مورد توجه بسیاری از ملت ها قرار گرفته مرهون تلاش های علما و فقهای دینی در تاریخ است.

 

آیت الله طبرسی بصیرت را رمز پیروزی و چیره شدن بر دشمن دانست و با بیان این که اسلام در تاریخ از بی بصیرتی برخی افراد ضربه خورد، گفت: انسان دارای بصیریت به مسائل با نگاه آگاهانه‌تری برخورد می‌کند که به عنوان نمونه بی‌بصیریتی در فتنه 88 مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران به چالش کشیدن نظام اسلامی را مهم ترین هدف فتنه گران در سال 88 دانست و خاطرنشان کرد: اگر این افراد بصیرت داشتند، می‌توانستند با هزینه بسیار کمتر برای نظام دغدغه خویش را مطرح کنند.

 

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهدوی کنی(ره)، از این عالم وارسته به عنوان یار صدیق امام و رهبری یاد کرد و گفت: ایشان شخصیتی با بصیرت و صدیق بودند که عمر با برکت خود را در راه اسلام و انقلاب سپری کردند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات