۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۳۴۰۱۱
رییس قوه قضاییه:

دستگاه قضا عزم جدی برای تحول و مبارزه با مفاسد دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه عزم و اراده مدیران دستگاه قضایی را ضرورتی برای پیشبرد اهداف این قوه اعلام کرد و گفت: در مدیران فعلی دستگاه قضایی عزم و اراده مناسبی به منظور پیشبرد امور وجود دارد.
آيت الله آملي لاريجاني

به گزارش خبرگزاری رسا، رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای رؤسای کل دادگستری ها و دادستان های مراکز استان های سراسر کشور بازنگری در قوانین، تحول ساختاری و تحول در عزم و اراده و نوع نگرش به انجام وظیفه و خدمت رسانی به افراد را سطوحی از تحول توصیف کرد و گفت: بازنگری در قوانین، اهداف و غایات دستگاه قضایی باید همواره مدنظر قرار گیرد.

رئیس قوه قضاییه توجه به فشار رسانه‌ای و ایستادگی در مقابل آن را ضرورتی برای مدیران قضایی دانست و تأکید کرد: در کنار این موضوع یکی از مهمترین ضرورت‌های کاری در قوه قضاییه توجه به اعتماد مردمی و توجه به بازخورد اقوال و رفتار مدیران و قضات در جامعه و افکار عمومی است.

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر حفظ استقلال قوه قضاییه و لزوم تکریم قضات گفت: باید تمام مسئولان قضایی نسبت به استقلال دستگاه قضایی حساسیت به خرج دهند.

رئیس قوه قضاییه چارچوب استقلال قوه قضاییه را در بطن نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: نمی‌توان معتقد به نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه بود و آنگاه در مقام عمل جور دیگری رفتار کرد و یا اینکه به عنوان قوه قضاییه در نظامی اسلامی که حامی فقرا و معتقد به فقرزدایی است فرقی میان فقیر و غنی در مراجعه به محاکم قائل شد.

آیت الله آملی لاریجانی ملموس‌ترین سطح تحول را تحول در اجرا و مدیریت برشمرد و تصریح کرد: بحث عزم و اراده مدیران در خدمت رسانی و ایجاد تحول در ساختار موضوع مهمی است که همواره باید مدنظر قرار گیرد و در صورت وجود این عزم و اراده حتی می‌توان با قوانین و ساختار موجود هم به خوبی مدیریت کرد و در این زمینه خلأ قانونی و ساختاری نداریم.

رئیس دستگاه قضا افزود: یکی از افتخارات ما در حال حاضر تیم مدیریتی قوه قضاییه است و قوه‌قضاییه در حال حاضر عزم جدی برای مقابله با جرایم خشن و مفاسد و ایجاد تحول دارد.

رئیس دستگاه قضا اصلاح نفس و توجه به خود را یکی از ارکان تحول دانست و با تأکید بر ضرورت توجه همیشگی به این موضوع نوع نگاه انسان به خود و دیگران و جایگاه کرامت انسانی را در برخورد با دیگران و در انجام امور و وظایف مؤثر دانست و خواستار توجه مدیران، قضات و کارکنان دستگاه قضایی به تهذیب نفس و خودسازی در مسیر رسیدن به کمال انسانی شد. /924/د102/ج

ارسال نظرات