۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۳۳۶۶۳

تجلی آموزه‌های اسلامی در سبک زندگی مسلمانان چین

خبرگزاری رسا ـ فرهنگ اسلامی چین بخشی از تاریخ تمدّن اسلامی است که آموزه های آن در شکل گیری سبک زندگی مردم مسلمان این کشور متجلی شده است.
ديدار فرهنگي
به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد رسول الماسیه، رایزن فرهنگی کشورمان در پکن با بدرالدین گو چن جن، معاون انجمن اسلامی چین در محل این انجمن دیدار و در خصوص همکاری های دو جانبه گفتگوکردند.

 

فرهنگ اسلامی چین بخشی از تاریخ تمدّن اسلامی است
 
در این دیدار ، رایزن فرهنگی کشورمان با بیان اینکه انجمن اسلامی چین از بدو تأسیس نهاد سازنده ای بوده است، گفت: این مرکز خدمات ارزشمندی را ارائه کرده و هم اکنون از جایگاه مطلوبی به عنوان نماینده مسلمانان و دولت چین برشمرده می شود.
 
الماسیه، علل موفقیت انجمن اسلامی را وجود شخصیت های فاضل و عالم چین دانست و گفت: مسلمانان چین سهم بسزایی در توسعه و پیشرفت کشور داشته اند. فرهنگ اسلامی چین بخشی از تاریخ تمدّن اسلامی محسوب می شود و آموزه های اسلامی در شکل گیری سبک زندگی مردم مسلمان تجلی خاص داشته است.
 
وی به اعزام قاری قرآن برای شرکت در مسابقات بین المللی قرآن کریم اشاره و گفت: تاکنون تعداد قابل توجه ای از قاریان چینی به مسابقات قرآن اعزام شده اند که منجر به بسط و گسترش فرهنگ قرآنی در میان مردم این کشور شده است.
 
رایزن فرهنگی کشورمان در خصوص ترویج زبان فارسی در چین گفت: جامعه مسلمان چین رابطه مطلوبی در حیطه فرهنگ، دین و حتی آموزش با جمهوری اسلامی ایران برقرار کرده به گونه ای که در حال حاضر سبک آموزش سنتی و متون درسی مدارس دینی چین ، زبان فارسی است.
 
اعزام طلبه های چینی به ایران
 
در این دیدار، معاون انجمن اسلامی چین خواستار اعزام طلبه های چینی جهت تحصیل و گروه رسانه ای مسلمان به ایران برای تهیه گزارش از فرهنگ اصیل ایرانی شد.
 
وی گفت: برای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی لازم است تا تعدادی از طلبه های چینی به ایران اعزام شوند تا به فراگیری فنون و معارف تخصصی اسلام بپردازند.
 
در ادامه، رایزن فرهنگی کشورمان در پکن به رویکرد جامعةالمصطفی العالمیه(ص) جهت پرورش دانش پژوه، دانشجو و همچنین طلبه اشاره کرد و گفت: جامعةالمصطفی از زمره مراکز دانشگاهی بزرگ ایران به شمار می رود که ویژه طلبه های غیر ایرانی از سراسر جهان به فعالیت می پردازد.
 
وی در پایان گفت: همکاری های لازم رایزنی فرهنگی ایران در چین جهت برنامه های قرآنی، آموزشی و ... صورت خواهد گرفت؛ همچنین تحقیق در مورد سبک آموزش زبان فارسی در مدارس دینی قدیم مسلمانان و متون درسی آنها می تواند محور همکاری دو کشور قرار گیرد./1322/د102/ف
ارسال نظرات