۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۳۳۵۸۲
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

فضای مجازی ابزار مناسبی برای تبلیغ دین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با تأکید براین که فرهنگ دینی باید در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی جامعه ما نهادینه شود، تصریح کرد: باید با انسجام و وحدت میان دستگاه ها و نهادهای دینی و فرهنگی استان در جهت نهادینه کردن فرهنگ دینی گام برداریم.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در سومین جلسه کارگروه توسعه و ترویج فرهنگ دینی در ساری با بیان این که نگاه به مسأله فرهنگ نیازمند یک نگاه فرا دولتی است، گفت: با نگاه دولتی نمی توان مباحث فرهنگی در کشور را سامان داد.

 

وی هم افزایی و بهینه سازی امکانات و ظرفیت همه دستگاه های دولتی و غیر دولتی جهت بسط و نهادینه سازی فرهنگ دینی را از جمله اهداف کارگروه توسعه و ترویج فرهنگ دینی استان دانست و خاطرنشان کرد: باید با تعهدات دینی و انقلابی، مصداق ها را عینیت ببخشیم و از بسترها و فرصت های موجود استفاده بهینه کنیم.

 

حجت الاسلام غفاری با تأکید براین که فرهنگ دینی باید در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی جامعه ما نهادینه شود، تصریح کرد: باید با انسجام و وحدت میان دستگاه ها و نهادهای دینی و فرهنگی استان در جهت نهادینه کردن فرهنگ دینی گام برداریم.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با تأکید بر این که باید مشکل و حلقه مفقوده مشکلات فرهنگی در جامعه را پیدا کنیم، تصریح کرد: امکانات و بودجه فعال فرهنگی در بین دستگاه های مختلف پراکنده شده و طرح های خوبی در زمینه ترویج فرهنگی دینی تعریف شده، اما در خروجی و اجرا کمرنگ عمل شده است.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که امروز فضای مجازی به یک تهدید تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم از فضای مجازی در جهت تبلیغ دین و ارزش های اسلامی استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به این که نهضت امام خمینی(ره) در شرایطی به پیروزی رسید که همه تلاش دشمن بر ضد ارزش ها بود، ادامه داد: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی شرایط و امکانات برای تبلیغ دین به خوبی فراهم است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که رفتار اجتماعی جامعه ما رفتار مطلوب و مورد پسندی نیست، گفت: همه کسانی که نسبت به خانواده خود دغدغه دارند، نگران هستند چون همه این ها زمینه ساز ناامنی اجتماعی است.

 

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که امروز دشمن با چراغ خاموش حرکت نمی کند و به طور رسمی اعلام می کند که می خواهد طرز فکر مردم را نسبت به هویت دینی، ملی و بومی ملت ها تغییر دهد، گفت: ما مدیونیم نسبت به خون هایی که پای درخت انقلاب ریخته شده و این عزت و ماهیت را برای ما به ارمغان آورده است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که خانواده به عنوان مقدس ترین و مهم ترین بخش کوچک اجتماع، نقش اساسی را در همه تحولات اجتماعی کشور دارد، گفت: به همین دلیل با توجه به انتخاب مهارت های زندگی به عنوان اولویت نخست دستگاه های عضو جهت برگزاری کارگاه آموزشی، ابتدا باید این موضوع را در خانواده بررسی کنیم.

 

حجت الاسلام غفاری در ادامه سخنان خود گفت: جامعه از هیچ دستگاهی به غیر حوزه، انتظار ندارد که برای فرهنگ دینی به صورت تکلیفی برنامه داشته باشند و کار کنند و در حقیقت نهادینه سازی فرهنگ دینی وظیفه ذاتی حوزه های علمیه است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که سه رکن اساسی تبلیغ در حوزه علمیه مورد توجه است، گفت: مبلغ، تبلیغ و جامعه تبلیغی به عنوان سه رکن اصلی جامعه هدف تبلیغ محسوب می شوند./1312/پ202/ب1

ارسال نظرات