۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۳۳۴۶۶
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن‌شناسی جلوی تهدید گروه‌های تکفیری را می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه، گفت: آگاهی نسبت به مواضع دشمن و فتنه‌های شوم رسانه‌ای غرب در منطقه فرصت سوء استفاده به گروه‌های تکفیری و سلفی را نخواهد داد.
حجت-الاسلام نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در جمع زائران امامزاده سیدحمزه تبریز با اشاره به اهداف تبلیغی و رسانه‌ای غرب و داعش در منطقه اظهار داشت: امروز هدف اصلی دشمنان در سوریه و عراق تخریب افکار مردم دنیا نسبت به اسلام و به ویژه مذهب شیعه است.

 


وی با بیان این‌که آگاهی نسبت به مواضع دشمن و فتنه‌های شوم رسانه‌ای غرب در منطقه فرصت سوء استفاده به گروه‌های تکفیری و سلفی را نخواهد داد، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید با بصیرت و آگاهی از عمق توطئه‌های شوم دشمنان، در نمایان ساختن چهره واقعی اسلام که همانا دین محبت و دوستی است، تلاش مستمر و جدی داشته باشند.

 


حجت الاسلام نظری ایجاد بدعت و خرافه در عزاداری‌ها را عامل اصلی سوء استفاده دشمنان و ضربه به مقدسات شیعی دانست و گفت: در حال حاضر دشمنان از راه‌های مختلف سعی دارند؛ اعتقادات و مقدسات اسلامی و شیعی را زیر سؤال ببرند و از عدم ‌آگاهی ملت برای پیشبرد اهداف فتنه‌انگیزانه خود بهره‌برداری کنند.

 


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با باین این‌که شبهات، بدعت‌ها و خرافه‌های القائی از سوی دشمنان با برنامه‌ریزهای قبلی وارد عزاداری اهل بیت(ع) می‌شود، خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال اهداف بلندمدتی از القای چنین خرافاتی هستند، از این رو نباید ساده‌انگارانه نسبت به برخی جریان‌ها نگریست.

 


وی افزود: در برخی مجالس عزاداری افرادی ناآگاه و ناآشنا رفتاری همچون راه رفتن روی سیم‌های خاردار و تکه‎های شیشه و ریختن خار برسر از خود به نمایش می‌گذارند که این رفتار بر اساس عقل و اصول دین اسلام نبوده و نه تنها موجب خشنودی خدا و امامان معصوم(ع) نمی‌شود، بلکه عامل اصلی سوء استفاده دشمنان در تخریب و تقبیح چهره نورانی اسلام است.

 


حجت الاسلام نظری هدف از برپایی مجالس عزاداری و سوگواری برای اهل بیت را در آموختن درس عفت، حیا، ولایتمداری، ایمان و اخلاق برای همه آحاد جامعه دانست و تصریح کرد: حضور پرشور و شعور مردم در چنین مجالسی نوعی اعلام وحدت ملت در برابر دشمنان اسلام و تشیع است.

 


وی با اشاره به تجربه مطلوب برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی» در سراسر کشور و اقصی نقاط جهان، گفت: خوشبختانه در این همایش‌ها عزاداران صدای
یا علی‌اصغر(ع) و یا رقیه(س) خود و مظلومیت خاندان اهل بیت(ع) را در عالم طنین‌انداز می‌کنند؛ چنانچه در شبکه‌های مختلف رسانه‌ای داخل و خارج کشور تأثیر بسیاری در بین مردم دنیا، حتی مسحیان و یهودیان بجا گذاشته است.

 


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز در پایان حرکت انسان به سوی تعالی را عامل فراهم شدن زمینه‌های سعادت و جایگاه رفیع انسانی دانست و ادامه داد: حضور در مجلس عزاداری اهل بیت(ع) توفیقی عظیم برای انسان است، که باید در تمامی روزهای سال تداوم یابد، نباید حضور در چنین مجالسی را تنها در ماه های محرم و صفر خلاصه کنیم./935/پ202/ب4

ارسال نظرات