۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۳۳۳۶۵
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

نام و خاطره علما و مراجع دین هیچگاه از یاد ها نمی روند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: روح پاک و تقوای الهی مرحوم آیت الله سید محمد باقر مصطفوی او را نزد مردم و در جامعه محبوب کرده است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد عبدالامير علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالامیر علم الهدی استاد درس خارج و سطوح عالی حوزه علمیه قم، شنبه شب در مراسم سالگرد درگذشت مرحوم آیت آلله سید محمد باقر مصطفوی، در حسینیه شهدای درب یلان شهرستان کاشان، گفت: بسیاری از افراد در سالگی دعوت حق را لبیک گفتند اما هیچ نام و اثری از آنها نیست اما  آثار، برکات، نام و خاطره علما و مراجع دین هیچگاه از یاد ها نمی روند.

وی افزود: معنویت، عنصر پاک دامنی، هیبت و تقوای وجودی مرحوم آیت آلله سید محمد باقر مصطفوی همه را جذب خود کرده بود و این عالم ربانی در قلب مردم کاشان جای داشت.

 استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: اگر خواستار عزیز بودن در نزد خدا و مردم هستیم و اگر خواستیم از عزت خداوند برخوردار باشیم باید تقوای الهی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با اشاره به حضورذهن قوی این عالم ربانی در مباحث علمی و تسلط ایشان بر مبانی فقه و اصول گفت: ایشان حتی دارای علم اعداد و حروف بود و در مباحث معنوی نیز دارای اراده قوی و فعالی بود.

به گفته وی حضور بزرگان دین، علما و مراجع و هزاران نفر از مردم شهرستان کاشان در مجلس یابود این عالم ربانی آن هم بعد از یکسال از درگذشت مرحوم آیت آلله سید محمد باقر مصطفوی نشانه تقوای الهی است که این عالم ربانی داشت.

لازم به توضیح است، آیت الله سید محمد باقر مصطفوی از علمای منطقه شمال استان اصفهان است که پس از گذراندن دروس ابتدایی در 13 سالگی وارد حوزه علمیه کاشان شد و به فراگیری علوم دینی پرداخت. وی دروس مقدمات را در محضر حضرات، شیخ عبدالله مدنی ، سیدعلی حایری و شیخ محمود نجفی آموخت و سپس برای ادامه تحصیل راهی حوزه علمیه قم شد و دروس سطح را نزد بزرگانی چون، شیخ عبدالجواد کرباسی، سلطانی بروجردی، سیدرضا صدر فرا گرفت.

 این عالم ربانی در هجدهم آذر سال 92 به علت کهولت سن به رحمت ایزدی پیوست و پیکر مطهرش پس از تشییع بر دوش هزاران نفر از مردم کاشان در آرامستان «دشت افروز» کاشان به خاک سپرده شد./1307/203/ع

ارسال نظرات