۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۳۲۹۸۵
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور:

حضور اتباع خارجی در کشور قانونمند می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: امروز بازسازی و توسعه افغانستان برای ایجاد ظرفیت درباره حضور پناهندگان خود در دیگر کشورها از بهترین کارها است،‌ کشورهای دیگر نیز نباید در امور داخلی این کشور دخالت کنند؛ اگر قرار است کمکی نیز انجام دهند باید منصفانه و به دور از سلطه گری باشد.
وزارت کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور، در دومین همایش بررسی مسائل فرهنگی اجتماعی پناهندگان که پیش از ظهر امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، گفت: امروز در جهان اسلام گرفتار تفرقه انگیزه عده‌ای از افراد جاهل هستیم.

 

وی افزود: امروز گرفتار گروه‌ها افراطی، توطئه‌های متنوع صهیونیست‌ها، تهاجم فرهنگی، حکام وابسته و قدرت طلب در منطقه و لشکرکشی قدرت‌های منفعت طلب هستیم.

 

ذوالفقاری با بیان این‌که دنیا استکبار به هیچ چیزی غیر از منافع خود فکر نمی‌کند، اظهار داشت: متأسفانه ضمن گرفتار شدن در این مسائل گرفتار مشکلات و آسیب‌هایی در میان مسلمانان شده‌ایم، امروز گرفتار گروه‌های تکفیری شده‌ایم که چهره اسلام را مخدوش می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: این گروه‌های با اقدامات وحشیانه خود تنها به کفار، منافقان و دشمنان خدمت می‌کنند؛ اکنون 12 هزار نفر در مناطق کوهستانی شنگال آواره هستند، این‌ها بحث بردگی، سر بردیدن کودکان را به راه انداختند و نام این جنایات را نیز اسلام گذاشته‌اند.

 

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با تأکید بر این‌که جنایات و خسارات گروه‌های تروریستی و تکفیری علیه اسلام از دشمنان نیز بدتر است، بیان داشت: این گروه‌ها برای شیعه و سنی هیچ تفاوتی قائل نیستند و هر فردی که همراه آنها نباشد را می‌کشند.

 

وی ادامه داد: وظیفه ما این است که امروز براساس آنچه اسلام شناسان و مراجع تعیین کردند عمل کنیم، نباید از خودمان تولید دین و مذهب ساختگی داشته باشیم، عمل به سخنان بزرگان امروز مهم‌ترین نقشی است که باید عمل کنیم.

 

ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی مشکلات کشور افغانستان پرداخت و اظهار داشت: امروز این کشور گرفتار مواد مخدر، درگیری‌های داخلی و مهاجرت افراد روبرو است، امیدواریم با همت دولتشان این مشکلات حل شود.

 

وی تصریح کرد: امروز بازسازی و توسعه افغانستان برای ایجاد ظرفیت درباره حضور پناهندگان خود در دیگر کشورها بهترین کار است،‌ کشورهای دیگر نیز نباید در امور داخلی این کشور دخالت کنند؛ اگر قرار است کمکی نیز انجام دهند باید منصفانه و به دور از سلطه گری باشد.

 

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به این‌که امنیت کشورهای منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: هر کشوری در منطقه گرفتار نا امنی‌های شود کشورهای دیگر نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

 

وی ادامه داد: کشور ما در طول 35 سال مشکلاتی را داشته است، ولی با این وجود نسبت به پناهندگان برخورد بسیار خوبی داشته است، به گونه‌ای که حتی مسؤولان ما به این افراد نگاه پناهندگی نداشته و به آنها نگاه برادرانه و خواهرانه دارند.

 

ذوالفقاری تصریح کرد: اکنون 15 هزار فارغ التحصیل، 11 هزار دانشجو در حال تحصیل، 12 هزار طلبه، 350 هزار دانش آموز افغانی در جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

 

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به ورود غیر قانونی برخی از اتباع افغانی به داخل کشور بیان داشت: دولت این کشور باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته و از آن جلوگیری کند.

 

وی افزود: عدم تمایل بازگشت به افغانستان، آشنا نبودن برخی از پناهندگان نسل دو و سه با کشور افغانستان و عدم نبود شناسنامه برای فرزندانی که حاصل ازدواج بانوان ایرانی با اتباع افغانی از دیگر مشکلات است.

 

ذوالفقاری بیان داشت: با همکاری مردم و دولت افغانستان، دولت‌ها و سازمان ملل این مشکلات قابل حل است.

وی یادآور شد: اکنون به دنبال قانون مند کردن حضور این افراد در کشور، تسهیل در صدور روادید و توجه ویژه به آموزش و درمان پناهندگان داریم./993/پ202/ج

ارسال نظرات