۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۳۲۷۶۳

مراسم تجلیل از مفاخر حسینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از مفاخر حسینی پایتخت «با عنوان پرده عشاق» به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 در مجموعه فرهنگسرای ولاء برگزار شد.
حجت الاسلام اديب يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی کارشناس دینی در مراسم تجلیل از مفاخر حسینی پایتخت «با عنوان پرده عشاق» که شامگاه روز سه‌شنبه در مجموعه فرهنگسرای ولاء برگزار شد، با اظهار خرسندی از حضور در جمع ستایشگران اهل‌بیت(ع) گفت: با توجه به‌ این‌که فردا سالروز خرابه‌نشینی خاندان پیامبر(ص) در شام است از این حسن انتخاب در تجلیل از ستایشگران تشکر دارم.

 

وی افزود: حاج ابوالقاسمی از چهره‌های نورانی و خدوم بود و صفات ارزنده‌ای در این جانباز وجود داشت که حجت را بر همه ما تمام کرده بود.

 

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به حکمتی از نهج‌البلاغه مبنی بر این‌که توجه به ذات خداوند سبب تحمل مصائب دنیا می‌شود، عنوان کرد: زمانی‌ که انسان به دنیا با چشم حقارت نگاه کرده و از آن اعراض کند نزد خدا، اهل‌بیت(ع) و مردم عزیز می‌شود، غرایز طبیعی انسانهای موحد را از انجام وظایف الهی منصرف نمی‌کند امروز جامعه ما نیازمند این حکمت‌ها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با اشاره به تاثیرگذاری فراوان ستایشگران در جامعه اظهار داشت: حفاظت از آبروی اهل علم و ستایشگران باید مورد توجه و دقت باشد، مداحان و ستایشگران باید توجه کنند که با توجه به موقعیت خود برخلاف آنچه اسلام  خواسته با مردم برخورد نداشته و با فروتنی به مجلس عزای امام حسین(ع) وارد یا خارج شوند مبادا به دلیل مداح اهل‌بیت(ع) بودن دچار عجب و غرور کاذب شوند.

 

وی افزود: همه ما باید بر اساس تعالیم اسلامی مراقب گفتار و رفتار خود بوده و با هیبت و شوکت در میان مردم وارد نشویم رسول خدا(ص) هرگز با هیبت و شوکت در میان مردم حرکت نکرده و آن را به رخ مردم نکشید.

 

این کارشناس مسائل دینی بیان داشت: حاج ابوالقاسمی از جمله مفاخر حسینی بودند که با اخلاق و رفتاری شایسته در ولایتمداریی نسبت به مقام معظم رهبری و وفاداری درمقابل نظام  انقلاب اسلامی از امتحان سربلند بیرون آمده بودند.

 

حجت‌الاسلام ادیب یزدی خاطرنشان کرد: جامعه موظف است نسبت به خوبان تشویق و تجلیل داشته باشد و قدر منزلت آنان را بداند مبادا به دلیل این‌که هم‌عصری نسبت به مفاخر دنیای اسلام بی‌توجهی صورت گیرد./807/پ203/ب4

ارسال نظرات