۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۳۲۴۰۱
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید:

حفظ ارزش ها بعد از شهدا بر عهده ما است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز بر همه روشن است که شجره طیبه انقلاب با خون شهدا آبیاری می‌شود اما در ادامه راه آنها حفظ و نگهداری ارزش‌هایی که این شهدا برای آن خون دادند بر عهده ما است.
حسني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حبیب الله حسنی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین گرامیداشت شهدای اقتدار خارج از کشور که به مناسبت سالگرد شهادت شهید ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان امروز پیش از ظهر در حسینیه الزهرا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با اشاره به رسالت بسیجیان گفت: رسالت بزرگ بسیجیان سبب شکوفایی کشور ما شد امروز بسیجیان در عرصه های مختلف و سنگرهای متفاوت در پاسداری از حریم های انقلاب و نظام حضور دارند.

 

وی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری افزود: ما هر جا به محضر خانواده شهدا به ویژه در دورترین مناطق کشور می‌رسیم این پیام رهبر انقلاب را فراموش نمی‌کنیم که فرمودند به دیدار خانواده شهدا می روید سلام مرا به این عزیزان برسانید، وقتی این پیام را به سمع خانواده شهدا در آن مناطق می‌رسانیم اظهار ارادت آنها دیدنی و شنیدنی است.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مقام شامخ شهدا اظهار داشت: درخشش شهدای ما در سنگرهای مختلف برای دوست و دشمن مشخص و روشن است، شهدا خصوصیتی دارند که سبب وجه تمایز آنها با سایر قربانیان یا کشته‌ها در عرصه‌های مختلف می‌شود وجه تمایز شهدا این است که به خاطر امیال دنیوی به مبارزه نپرداخته بلکه برای خدا به پا خواسته است.

 

وی با اشاره به درخشش روز افزون قیام سیدالشهدا(ع) افزود: شاهد هستیم که قیام و اندیشه آزادی خواهی سیدالشهدا(ع) در طول تاریخ و امروز درخشش روزافزونی دارد به گونه‌ای که حرارت آن دل و جان همه مسلمانان، شیعیان و  حتی غیر مسلمانان تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام حسنی با اشاره به این‌که شیهد همیشه جاودانه است، عنوان کرد: شهید افزون بر این‌که محیط را از آلودگی پاک می‌کند با شهادت خود خط بطلان بر همه جریان‌های انحرافی می‌کشد، بعد از شهادت امام حسین(ع) خون شهدای کربلا سبب شد از ظهر عاشورا ندامت‌ها و سرزنش‌های دشمنان نسبت به هم نابودی آل امیه را رغم زند.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: شهدای ما نیز این‌چنین هستند به عنوان مثال بعد از واقعه هفت اگر چه ما انسان‌های بزرگی را از دست دادیم اما خون این شهدا نسخه منافقان را در ایران پیچیده، آنها را رسوا کرده و استکبار و صهیونیست جهانی را در تحیر فرو برد.

 

وی درباره ارتباط انقلاب و شهدا گفت: امروز بر همه روشن است که شجره طیبه انقلاب با خون شهدا آبیاری می‌شود اما در ادامه راه آنها حفظ و نگهداری ارزش هایی که این شهدا برای آن خون دادند بر عهده من و شما است.

 

حجت‌الاسلام حسنی با اشاره به رسالت بنیاد شهید خاطر نشان کرد: بیناد شهید مهم ترین رسالت خود را بر مبنای فرمایش مقام معظم رهبری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در همه جوانب رفتاری، کاری، همه امور در داخل و بیرون کشور در هر سنگری قرار داده است.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: امروز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بنیاد شهید از خاطرات و وصیت‌نامه‌های شهدا با علمی‌تری روش نگهداری شده و  کتابهای زیادی در این زمینه نوشته شده است.

 

وی در پایان با اشاره به این‌که شهدای فرهنگی سمبل اقتدار فرهنگی کشور هستند، گفت: امروز 6 هزار نخبه از فرزندان شهدا و ایثار گران دارای کرسی تدریس در دانشگاه های کشور هستند که خود این نخبه‌ها نیز یکی دیگر از عوامل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند، امیدواریم در این عرصه موفقیت‌های روزافزونی نصیب کشور شود. /807/پ202/ب4

ارسال نظرات