۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۲۳۲۳۷۸

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه علامه طباطبایی و سه دانشگاه هندی

خبرگزاری رسا ـ دانشگاه علامه طباطبایی، با دانشگاه‌های همدرد دهلی‌نو، روهیلکند و جامعه ملیه‌ اسلامیه‌ هند، تفاهمنامه‌ همکاری علمی - فرهنگی امضا کرد.
علامه طباطبايي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جی.ان قاضی، رییس دانشگاه همدرد دهلی‌نو، مشاهد حسین، رییس دانشگاه روهیلکند و طلعت احمد، رییس دانشگاه جامعه‌ی ملیه‌ی اسلامیه‌ی هند، به همت رایزنی فرهنگ ایران در هند برای بررسی راهکارهای همکاری با دانشگاه‌های کشورمان، در ایران حضور دارند.
 
رؤسای دانشگاه‌های همدرد دهلی‌نو، روهیلکند و جامعه‌ی ملیه‌ی اسلامیه‌ی هند که پیش از این در دیدار با مسئولان دانشگاه امیرکبیر و همچنین قهرمان سلیمانی، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چگونگی ایجاد روابط با دانشاه‌های ایران را بررسی کرده بودند، پیش از ظهر امروز با حضور در دانشگاه علامه طباطبایی، با حسین سلیمی، رییس این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
رؤسای این سه دانشگاه هندی، در ابتدای این دیدار و به طور جداگانه، درباره‌ی تحقیقات مشترک در سطح دانشجویان مقطع دکتری و طراحی پروژه‌های علمی در این مقطع، گذراندن واحدهای آموزشی دانشجویان دانشگاه‌های یاد شده در دانشگاه علامه طباطبایی و همچنین شرکت در پروژه‌های تحقیقاتی به ویژه موضوعات تخصصی و کلان، مباحثی را ارایه دادند.
 
در ادامه و پس از جمع‌بندی نظرهای ارایه شده، تفاهم‌نامه‌ی دانشگاه علامه طباطبایی با هر یک از دانشگاه‌های همدرد دهلی‌نو، روهیلکند و جامعه‌ی ملیه‌ی اسلامیه‌ی هند، به امضای رؤسای دانشگاه‌ها رسید.
 
انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری سمینارهای علمی مشترک و برگزاری سمینار مشترک با موضوع دارتمان زبان فارسی در دو ماه آینده، از جمله مواد این تفاهم‌نامه‌ها است.
 
گفتنی است به همت رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو و همکاری مرکز توسعه‌ی همکاری‌های علمی ـ دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جی.ان. قاضی، رییس دانشگاه همدرد، مشاهد حسین، رییس دانشگاه روهیلکند و طلعت احمد، رییس دانشگاه جامعه‌ی ملیه‌ی اسلامیه، به منظور آشنایی با مراکز علمی و پژوهشی کشورمان، 27 آبان ماه وارد کشورمان شدند./1322/د102/ی
ارسال نظرات