۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۳۲۲۴۲
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

فرهنگ عاشورا رمز ماندگاری نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا، فرهنگ عاشورا را رمز بقا و ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: امروز به برکت این فرهنگ متعالی نظام اسلامی به الگویی تمام عیار در عرصه های مختلف برای دنیا تبدیل شده است.
نماينده ولي فقيه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سوادکوه، حجت الاسلام یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا امروز در یادواره شهدا منطقه شهید آباد سوادکوه به رمز جاودانگی قیام سیدالشهداء اشاره کرد و گفت: تاریخ بشر قیام های زیادی را شاهد بوده اما هیچ قیام و انقلابی همانند قیام و انقلاب سیدالشهداء جاودانه و ماندگار نشده است.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که بنی امیه برای دشمنی و پایان قیام سید الشهداء هر کاری می توانست انجام داد، افزود: کسانی که امام حسین(ع) را در کربلا به شهادت رساندند کافر نبودند و کسانی که ایشان را به شهادت رساندند به قصد قربت و برای صواب این کار را انجام دادند و اهل نماز جماعت بودند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا ادامه دادند: کربلا درگیری دو فامیل و قبیله و حزب نبود، کربلا درگیری قبله حق و باطل بود، جبهه حقی که از مدینه به رهبری پسر پیغمبر حرکت کرد.

 

وی در ادامه به تبیین شعار حسینی پرداخت و اطهار داشت: اینکه می گوییم هر روز عاشورا و هر زمین کربلا، یعنی کربلا درگیری دو جبهه حق و باطل بود و هر روز که درگیری جبهه حق و باطل شکل بگیرد آن روز عاشورا است و ما مسلمانان باید ببینیم که آن روز در کدام جبهه قرار می گیریم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با دنیای کفر به رهبری شیطان بزرگ آمریکا در تقابل است، افزود: نقطه قوت انقلاب اسلامی فرهنگ عاشورا است و دشمنان بعد از پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به این مسأله کاملاً پی برده اند.

 

حجت الاسلام غلامی با بیان این که تضعیف فرهنگ عاشورا یکی از اهداف مهم نظام سلطه بوده است، ادامه داد: اما علیرغم همه تلاش دشمن برای کمرنگ کردن و از بین بردن این فرهنگ ارزشی، شاهد هستیم که فرهنگ حسینی از هر زمان دیگری جاودانه تر شده و هر سال که بر ما می گذرد شور و شعور حسینی در دل مردم ما بیشتر می شود.

 

وی در تبین رمز جاودانگی قیام حسینی گفت: رمز اصلی قیام ابا عبدالله الحسین(ع) را اگر در یک کلمه بخواهیم بیان کنیم این است که قیام سید و سالار شهیدان قیامی برای خدا بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود فرهنگ عاشورا را رمز بقا و ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: امروز به برکت این فرهنگ متعالی نظام اسلامی به الگویی تمام عیار در عرصه های مختلف برای دنیا تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام غلامی با بیان این که پیشرفت و تعالی نظام اسلامی در آینده نیز در گرو تقویت فرهنگ عاشورایی در بخش های مختلف جامعه است، ادامه داد: اگر امروز نظام اسلامی با اقتدار در برابر ابرقدرت های جهان ایستاده به دلیل فرهنگ ظلم ستیزی است که از عاشورا به ارث برده است.

 

وی با اشاره به این که فرهنگ ناب حسینی نظام و انقلاب ما را در برابر فتنه های داخلی و خارجی بیمه کرده است، تصریح کرد: دشمنان از جهانی شدن این فرهنگ اصیل و ارزشی بسیار هراسان هستند و می دانند گسترش آن در جهان مانع از ظلم و زورگویی آنها به ملت ها خواهد شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات