۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۳۲۱۵۲
استاد حوزه و دانشگاه:

برخی ها در داخل تنها به مذاکرات هسته ای دل بسته اند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که غرب به سرکردگی آمریکا همه توان خود را برای جلوگیری از پیشرفت و توسعه ایران اسلامی به کار گرفته است، گفت: پیشرفت ملت ایران در سایه تحریم های یک جانبه غرب موجب عصبانیت آنها شده است.
حجت الاسلام آقاجاني، استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام غلامرضا آقاجانی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جلسه بصیرتی در جمع مبلغان دینی این شهرستان با تاکید بر این که به یقین برنده مذاکرات ایران با کشورهای غربی مردم کشورمان هستند، گفت: هیچ جریانی به خواسته های خود در دنیای غرب نمی رسد.

 

وی با بیان این که این مذاکرات تنها به رد و بدل کردن تجارب تبدیل شده است و نتیجه مشخصی در بر ندارد، افزود: غرب به ویژه آمریکایی ها هیچ گاه از زیاده خواهی های خود عقب نشینی نخواهند کرد و به همین دلیل مذاکره با آمریکا نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام آقاجانی با بیان این که غرب به سرکردگی آمریکا همه توان خود را برای جلوگیری از پیشرفت و توسعه ایران اسلامی به کار گرفته است، گفت: پیشرفت ملت ایران در سایه تحریم های یک جانبه غرب موجب عصبانیت آنها شده است.

 

وی با تأکید بر این که آمریکایی ها هیچ علاقه ای به پیشرفت ملت ایران ندارند و در 35 سال اخیر از هر روزنه ای برای جلوگیری از قطار پیشرفت ایران استفاده کردند، افزود: اما ملت ایران اسلامی در شرایط تحریم، محاصره، تهدید و جنگ در عرصه نظامی، پزشکی، ماهواره ای و موشکی به پیشرفت های خیره کننده ای دست یافتند که همین مسأله حیرت غرب را در پی داشته است.

 

حجت الاسلام آقاجانی با بیان این که در شرایط محاصره اقتصادی نیز می توانیم با تکیه بر توان داخلی تحریم ها را خنثی کنیم، ادامه داد: اگر بتوانیم از توانایی های داخلی به خوبی بهره گیریم می توانیم اقتصادی رو به جلو داشته باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که متأسفانه برخی ها در داخل تنها دل به مذاکرات هسته ای بسته اند، افزود: باید تلاش کنیم تا رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی در کشور محقق شود.

 

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی راه حل برون رفت کشور از بحران های اقتصادی است، تصریح کرد: کشورمان در عرصه های مختلف از ظرفیت های بسیار بالای اقتصاد برخوردار است که باید با شناسایی و توانمند سازی این بخش ها تحریم ها را خنثی کنیم.

 

حجت الاسلام آقاجانی با اشاره به این که بسیاری از پیشرفت های کشورمان در سایه خودباوری و تکیه بر توان داخلی کشورمان به دست آمده است، افزود: باید از این تجربه های ارزشمند در جهت خنثی سازی تحریم های غرب استفاده کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به برخی  اظهار نظر ها که پیشرفت و رفع مشکلات کشور را در پیروزی در مذاکرات می دانند، گفت: اگر اصلاح‌طلبان مدعی پیشرفت هستند باید بدانند که مذاکره و توافق برای کشورمان پیشرفت نمی آورد بلکه باید همان کاری را بکنند که از همان ابتدای انقلاب مردم با همه سختی ها ادامه دادند.

 

حجت الاسلام آقاجانی با بیان این که اصلاح‌طلبان می گفتند اگر با آمریکا مذاکره کنیم به نتیجه مطلوب می رسیم و در این خصوص تبلیغات گسترده می کردند، خاطرنشان کرد: اما با دیدن مذاکرات و شرایط پیش آمده دیگر این حرف را قبول ندارند.

 

وی در با بیان این که مواضع آمریکایی ها در برابر ایران یکی است و تفاوتی ندارد، تصریح کرد: جمهوری خواهان و دمکرات ها نگاه هدف مشترکی در برابر ایران دارند، آنها همان سیاست صهیونیست ها را دنبال می کنند و ایران خط قرمز آنها است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات