۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۳۲۰۵۶

اجرای موفق طرح مهر تحصیلی در مدارس خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از اجرای موفق طرح مهر تحصیلی در مدارس استان خبرداد، گفت: این طرح در حال حاضر بیش از 300 دانش آموز را تحت پوشش خود دارد.
گرايلي اوقاف خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از اجرای موفق طرح مهر تحصیلی در مدارس استان خبرداد و با بیان این که هدف از اجرای این طرح، حمایت از دانش آموزان نیازمند و مستعد در سطح استان است، گفت: در این طرح با همکاری خیران و سازمان اوقاف در شهرستان های مختلف، دانش آموزان نیازمند و مستعد شناسایی شده و پس از شناسایی این دانش آموزان، سازمان اوقاف در قالب بسته های آموزشی و هزینه های حمایتی به این دانش آموزان در زمینه ادامه تحصیل آن ها کمک می کند.

 

وی افزود: در حال حاضر برای این که این طرح در سطح استان گسترش یافته و دانش آموزان بیشتری را تحت حمایت خود درآورد لازم است خیران و واقفان بیشتری در این طرح با سازمان اوقاف همکاری کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که امروزه علم و دانش یکی از اهرم های بسیار مهم برای توسعه کشورها محسوب شده و کشورهایی که دارای دانش هستند قدرتمند محسوب می شود، ادامه داد: مردم با وقف در حوزه های علمی و پژوهشی می توانند از قشر فرهیخته جامعه حمایت و زمینه انجام تحقیقات موثر را درکشور فراهم کنند زیرا کمبود بودجه و مشکلات اقتصادی انجام فعالیت های پژوهشی را در کشور دشوار کرده است.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که متاسفانه میزان وقف هایی آموزشی، پژوهشی و علمی بر خلاف نیاز جامعه بسیار کم است، تصریح کرد: وقف برای حمایت از دانش آموزان مستعد، وقف برای حوزه های علمیه و به طور کلی وقف در زمنیه های علمی از وقف هایی است که تا نسل بشر در روی زمین وجود داشته باشد انسان واقف از آن نفع می برد.

 

 

وی افزود: گاهی انسان با تربیت یک عالم و فراهم سازی بستر یک پژوهش می تواند جان هزاران نفر را نجات دهد که این کار به معنای نجات انسانیت است پس کسی که در زمینه های علمی وقف می کند زمینه پیشرفت تمدن بشری را فراهم کرده است.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که وقف های علمی در هر شهرستانی که انجام شود در همان شهرستان مورد بهره برداری قرار می گیرد، ادامه داد: واقفان باید در شهرستان های مختلف سعی کنند در زمینه وقف های علمی و وقف در زمینه مهر تحصیلی پیشگام باشند.

 

وی با بیان این که همکاری واقفان در زمینه تهیه جهیزیه نوعروسان بسیار خوب بوده است، افزود: وقف یکی از راه های موثر و مطمئن برای گسترش علم و ازدواج آسان است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که واقفان باید به نیازهای روز توجه بیشتری داشته باشند، تاکید کرد: در شرایط کنونی که جهالت چهره اسلام را مخدوش کرده و امت اسلامی برای مقابله با فتنه فتنه گران به بصیرت علما نیاز دارد وقف برای تربیت علما ارزشمند ترین کاری است که می توان برای خدمت به مکتب اهل بیت انجام داد. /968/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات