۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۳۲۰۴۴
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

عزت و اقتدار ایران اسلامی در سایه علم و ایمان حاصل شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران از ایران اسلامی به عنوان محور اصلی تصمیم گیری در جهان و همچنین منطقه یاد کرد و افزود: این قدرت و عزت بین المللی در سایه علم و ایمان حاصل شده است.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در نشست بررسی اهمیت کتاب و کتابخوانی که با حضور طلاب در مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری برگزار شد به نقش و اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: کتاب و کتابخوانی در اسلام و همچنین در نگاه فقها و علمای دینی ما از اهمیت بسیار والایی برخوردار بود.

 

وی پیشرفت و توسعه هر کشوری را در گرو توجه به علم و دانش دانست و خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشورمان به حتم پویایی و رشد کشور در عرصه های مختلف را شامل خواهد شد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران از ایران اسلامی به عنوان محور اصلی تصمیم گیری در جهان و همچنین منطقه یاد کرد و افزود: این قدرت و عزت بین المللی در سایه علم و ایمان حاصل شده است.

 

حجت الاسلام غفاری انقلاب اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی دانست و تصریح کرد: ملت بزرگ ایران در سایه فرهنگ عظیم اسلامی امروز به الگویی اثرگذار در دنیا تبدیل شده است.

 

وی یکی از بهترین راه های تحصیل علم را بحث کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به عمر محدود انسان، اگر در علم آموزی کام کاری کنیم به حتم از رشد علمی و فکری لازم محروم خواهیم ماند.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که کتاب باید به عنوان بخش مهمی از سبد فرهنگی خانواده ها مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید تلاش شود تا کتاب به عنوان یک نیاز اساسی جامعه مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با تاکید بر این که کتاب دربردارنده اندیشه ها و تفکرات اندیشه وران و نخبگان است، افزود: پیشوایان دینی ما هم مسلمانان را به حفظ و نگهداری کتاب‏ها توصیه فرموده و از این رهگذر اهمیت فرهنگ مکتوب را به مردم یادآور شده‏اند.

 

وی با بیان این که کتاب امانت دار عقلانیت و خردورزی در جامعه است، گفت: کتاب مانند باران رحمتی است که هر انسان تشنه‏ای می‏تواند از آن سیراب شده و از آن برای تعالی و تکامل خود بهره گیری کند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که حوزهای علمی اقیانوسی هستند که غواص ماهر می خواهد تا گوهرهای آن را استخراج کند، بیان داشت: در شرایطی که دنیا دست به سوی ما دراز کرده است وظیفه ما سنگین تر از گذشته است و باید نهایت تلاش خود را بکار گیریم؛ چرا که همه امکانات ما برای لبیک گفتن به نیاز دنیا
 است.

 

حجت الاسلام عبدالله نژاد، کارشناس امور کتابخانه عمومی مازندران نیز در این جلسه با بیان این که حقیقیت علم از سوی خداوند متعال است، ادامه داد: علم نور و مسیر هدایت است و عظمتش به روشنگری آن است.

 

وی با بیان این که علم انسان ها را از مسیر ظلم و جهالت نجات می دهد، گفت: اگر کسی یک قدم در این مسیر گام بردارد در مسیر روشنگری  قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام عبدالله نژاده با اشاره به این که هدایت جز از طریق کتابت، عقلانیت میسر نخواهد بود، افزود: کتابخانه تخصصی، مقالات، سایت ها و نشریات بسترهای  آماده شده در اداره کل کتابخانه های استان است که زمینه تحقیق و پژوهش را برای کلیه علاقمندان به خصوص طلاب فراهم می کند./1312/پ202/ب1

ارسال نظرات