۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۳۲۰۱۴
رییس اداره اوقاف بهشهر:

وقف ظرفیتی برای گسترش فرهنگ دینی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر و گلوگاه با بیان این که وقف بهترین مظهر کمک به همنوعان و کمک به مسائل فرهنگی در جامعه است، اظهار داشت: ظرفیت مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی وقف در جامعه اسلامی بالا است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت‌الاسلام محمدهادی بهرامی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر و گلوگاه امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که باید در حوزه موقوفات تحول اقتصادی مناسبی انجام شود گفت: اوقاف نیازمند تحرک و فعالیت جهادی است.

  

وی اظهار داشت: لزوم تحول در تحرکات فرهنگی در برنامه های امامزادگان و بقاع متبرکه نیازمند روحیه جهادی و دغدغه های عملی در این راستا است تا شاهد تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در این خصوص باشیم.

 

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی اسلامی ایرانی گفت: وقف، یکی از مؤلفه سبک زندگی اسلامی است که باید در ترویج این مهم و اینکه با توجه به نیاز روز وقف انجام شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر و گلوگاه با بیان این که رهنمودها و تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب همواره به عنوان اصلی اساسی در جهت پیشرفت و تعالی کشور باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: تحقق عملی مطالبات مقام معظم رهبری زمینه ساز پویایی و تعالی کشور در عرصه های مختلف است.

 

وی با اشاره به این که ائمه معصومین(ع) ما بر ترویج فرهنگ وقف تاکید داشتند، افزود: بسیاری از برکات ما زیر سایه وقف است که باید تلاش کنیم تا این سنت حسنه در جامعه ترویج پیدا کند.

 

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به این که اوقاف در مقابل موقوفات و نیت واقف وظیفه شرعی دارد، افزود: فعالیت اوقاف بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری است که تلاش داریم تا رهنمودهای رهبری را در بخش های مختلف محقق کنیم. 

 

حجت الاسلام بهرامی به جایگاه ویژه وقف در اسلام، قرآن و نزد ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و افزود: نیت واقف دارای اجر و پاداش بزرگ و خدمت به وقف و موقوفات نیز دارای ثواب است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر با بیان این که وقف جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ، دین و قرآن دارد، گفت: وقف و موقوفات از ظرفیت بالایی در کشور برخوردار هستند.

 

وی با بیان این که وقف بهترین مظهر کمک به همنوعان و کمک به مسائل فرهنگی در جامعه است، اظهار داشت: ظرفیت مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی وقف در جامعه اسلامی بالا است.

 

حجت الاسلام بهرامی با بیان این که اجرای پروژه‌های عمرانی موقوفات از جمله برنامه های تحولی سازمان اوقاف است که در راستای مطالبات رهبری انجام می شود، ادامه داد: در حال حاضر دو پروژه عمرانی مهم در بهشهر در حال اجراست.

 

وی در ادامه از کمک 600 میلیون ریالی اوقاف به مصلی شهرستان بهشهر خبر داد و گفت: 350 میلیون ریال از مبلغ فوق از محل ماده 12 بحران و برنامه کمک به مصلی و 250 میلیون ریال از محل کمک‌های دولتی و سازمانی به مصلاها بوده که به مصلای شهرستان بهشهر اختصاص یافت.

 

حجت الاسلام بهرامی در ادامه با تاکید بر نهادینه کردن وقف در جامعه افزود: وقف نیز نیازمند حرکت جهادی است و باید با حرکت جهادی جامعه را به سمت وقف ترغیب کنیم و باید تلاش کنیم تا گفتمان مدیریت جهادی در جامعه ما به خوبی نهادینه شود./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات