۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۲۳۱۷۱۲
حجت‌الاسلام ماندگاری:

برخی با تظاهر به ولایت‌مداری منافع خود را دنبال می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام ماندگاری حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌که استقامت مردم پای ولایت موجب گسترش دین می‌شود، گفت: اما گروهی تنها به دنبال منافع خود هستند و حکم ولی خدا را به سبب نفع خود انجام می‌دهند.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری، عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا در مراسم سخنرانی عزاداری مسجد حضرت ابولفضل(ع) قم به بیان اصول گسترش دین اسلام پرداخت و گفت: اسلام دین مورد رضای خدا است که برای گسترش آن سه اصل وجود دارد.

 

وی افزود: نخستین اصل برای گسترش اسلام در وجود خود، خانواده و جامعه پذیرش ولایت است، تا زمانی که فرد ولایت خدا را نپذیرد نمی‌تواند به اسلام برسد، اسلام با ولایت خدا فرد را به زیبایی می‌رساند.

 

استاد حوزه و دانشگاه امر به معروف و نهی از منکر را دومین اصل برای گسترش اسلام دانست و بیان داشت: امام حسین(ع) می‌فرمایند «من برای اصلاح امت جدم قیام کردم»،‌ هدف قیام حضرت حسین بن علی(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.

 

وی ادامه داد: هدف امام زمان(عج) نیز اصلاح امت جد بزرگوارشان است، ما زمانی مسلمان هستیم که اهل امر به معروف و نهی از منکر باشیم، در روایت آمده «کسانی که اهل انجام این دو فریضه نباشند دین ندارند»، بدون امر به معروف و نهی از منکر چیزی از احکام خدا اقامه نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌که به وسیله امر به معروف و نهی از منکر فرامین الهی اقامه می‌شود، بیان داشت: سومین اصل برای گسترش دین استقامت مردم است، یعنی مردم بر ولایت، امر به معروف و نهی از منکر و دیگر مسائل دین استقامت کند.

 

وی یادآور شد: هر جا استقامت مردم پایین آمده حتی ولی خدا نیز نتوانسته اثرگذاری بسیار زیادی داشته باشد، البته این به معنای قدرت نداشتن ولی خدا نیست، بلکه خدا می‌خواهد که کارها به وسیله اسباب صورت گیرد.

 

عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ظهور امام زمان(عج) قابل تعجیل و تأخیر است، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل اصلی عقب و جلو افتادن ظهور حضرت حجت(عج) استقامت بر ولایت و اقامه فریضه‌ امر به معروف و نهی از منکر است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که با تخریب ولایت واقعه عاشورا را رقم زدند، عنوان کرد: به سبب ولایت پذیری مردم بود که اسلام در زمان حضرت رسول‌الله(ص) جهانی شد؛ ولی متأسفانه در زمان حضرت علی(ع) افراد پای ولایت ایستادگی نکردند.

 

وی ادامه داد: ولی به عنوان رکن نخست اسلام هیچ گاه غایب نبوده است، امر به معروف و نهی از منکر نیز در سایه ولایت پذیری و استقامت مردم نسبت به دین کم رنگ و پر رنگ می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌که استقامت مردم پای ولایت به سه دسته تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: گروهی تنها به دنبال منافع خود هستند و حکم ولی خدا را به سبب نفع خود انجام داده و یا بر آن استقامت می‌کنند.

 

وی افزود: امروز مراجع تقلید ولی خدا هستند و برخی تنها در مسائلی که برایشان سود دارد نسبت به دین استقامت می‌کنند؛ این استقامت بسیار کار ساز نیست.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که برخی از افراد به سخن ولی خدا گوش می‌دهند ولی به آن اعتقاد راسخی در دل ندارند، خاطرنشان کرد: برای نمونه برخی نماز صبح را می‌خوانند ولی در دل خود همیشه دل دل می‌کنند که چرا این نماز دو رکعت است.

 

وی افزود: استقامت سوم این است که ولی خدا حکم می‌دهد اما فرد خیال می‌کند که ولی خدا اشتباه می‌کند ولی با این وجود استقامت می‌کند که در این استقامت تعداد زیادی باقی نمی‌مانند؛ استقامت بر حکم خدا و امر به معروف و نهی از منکر کار ساده‌ای نیست، فرد زمانی می‌تواند پای این استقامت باقی بماند که به ولی خدا ایمان قلبی داشته باشد.

 

عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر این‌که فرد باید به حکم خدا و ولی اش لبیک بگوید، گفت: برخی به حکم خلق خدا آری می‌گویند،‌اما نسبت به حکم خدا دل دل می‌کنند، افرادیی به قانون مخلوق خدا ایمان دارند ولی قانون خالق را زیر پا می‌گذارند./993/پ202/ف

ارسال نظرات