۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۲۳۱۵۶۹
امام جمعه موقت کاشان:

اهل لجاجت قابل هدایت نیستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان گفت: اهل لجاجت قابل هدایت نیستند اما افراد پاک نیتی مانند زهیر و حر که مسیر را اشتباه رفتند امام زمان که صاحب ولایت است آنها را به مسیر ولایت برمی گرداند.
حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان، سه شنبه شب در مراسم عزاداران حسینی هیأت چهارده معصوم در قائمیه شهرستان کاشان، گفت: در محور تعلیم و تربیت و کمک به هم نوع، همه باید در کمک به هم نوع حریص باشیم و آنها را به سمت انحراف سوق نداده و به افرادی که استعداد هدایت دارند کمک کنیم.

 

وی با اشاره به این که در فتنه 88 خیلی ها انتظار داشتند رهبر معظم انقلاب با برخی ها برخورد سریع داشته باشد افزود: صاحب ولایت که هدایت امت را در دست دارد نمی تواند بلافاصله هرکسی را به هر بهانه ای از گردونه خارج کند چرا که در بین آنها برخی ها جاهل هستند و پشت صحنه فتنه برایشان روشن نیست، از این رو افرادی که پشت صحنه فتنه برایشان روشن نیست با افرادی که لجاجت دارند متفاوت هستند.

 

وی افزود: رهبر نظام اسلامی چه امام معصوم باشد و چه امام غیر معصوم مانند امام راحل و رهبر معظم انقلاب و یا آیت الله سیستانی در عراق نباید با اندک بهانه ای از برخی ها عبور کند و آنها را از قطار پیاده کند.

 

امام جمعه موقت کاشان یاد آور شد: بعد از این که اهل تسنن در انتخابات نوشتن قانونی اساسی عراق رای نیاورد و شیعیان بیشترین رای عراق را کسب کردند، آیت الله سیستانی مرجع آگاه و بیدار می دانست اگر اهل تسنن درنوشتن قانون اساسی حضور نداشته باشند با کوچکترین تحریک خارجی در برابر نظام شیعی عراق جبهه گیری خواهند کرد از این رو از علمای اهل تسنن دعوت کرد تا در جریان نوشتن قانون اساسی عراق حضور داشته باشند.

 

به گفته وی، اهل لجاجت قابل هدایت نیستند اما افراد پاک نیتی مانند زهیر و حربن ریاحی که مسیر را اشتباه رفتند امام زمان آنها که صاحب ولایت است آنها را به مسیر ولایت برمی گرداند.

 

امام سجاد طی 35 سال دوره امامت چندین بحران و فتنه بزرگ را تدبیر کرد

 

حجت الاسلام احتشام در ادامه با اشاره به این که ما شیعیان امام سجاد را با اشک و آه و ناله و بیماری می شناسیم یاد آور شد: امام سجاد در تمامی دوره 260 ساله ائمه اطهار(ع)، در سن 22 سالگی و در یکی از سخت ترین شرایط که تنها 20 نفر بیشتر نیرو نداشت سکوی هدایت امت را در دست گرفت.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) طی 35 سال دوره امامت خود شجاعانه چندین بحران و فتنه بزرگ را تدبیر کرد و تا بتواند این تعداد معدود نیروی خود را برای تبلیغ اسلام حفظ کند.

 

عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم یاد آورشد: نخستین بحرانی که امام سجاد مدیریت کرد انقلاب فرهنگی مبتنی بر عاشورای پدر بزرگوارش بود و دومین بحران ماجرای توابین که خیلی ها از حضرت انتظار داشتند در این ماجرا دخالت کند، حضرت احساس کرد جنبش توابین جنبش ریشه داری نیست و برای جبران کوتاهی خود قیام کرده اند امام سجاد خود و شاگردان اش از دخالت در این ماجرا خود داری کردند.

 

 حجت الاسلام احتشام یاد آور شد: در اوایل ماجرای مختار نیز انتظارداشتند امام سجاد دخالت کند اما  امام سجاد با دید تیز ولایی خود محمد حنفیّه را که دشمن نمی توانست به او آسیب بزند به مردم معرفی کرد تا قیام مختار را غیر مستقیم تأئید و کمک کرده باشد.

 

برخی ها با استدلال این که شیعه گمراه نشود لعن آشکار می کنند

 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه توهین به مقدسات اهل تسنن را برخلاف اسلام دانست و با اشاره به تأکید امام راحل، آیت الله بروجردی و رهبرمعظم انقلاب برخودداری از توهین به دیگران گفت: امروز روزی نیست که عده ای متحجّر و کج اندیش بخواهند به مقدسات دیگران در برابر دشمن مکاری که برای ما داعش را درست کرده است توهین کنند. 

 

وی با اشاره به فرمایشات امام صادق و تأکید مراجع دین مبنی بر این که به عیادت از اهل تسنن بروید و در نماز جمعه آنها شرکت کنید و یا درتشیع جنازه آنها شرکت کنید و از لعن بر مقدسات آنها خود داری کنید گفت: برخی ها با استدلال این که شیعه گمراه نشود لعن آشکار می کنند.

 

وی افزود: متاسفانه برخی ها به گونه ای ذهن جوان ها را منحرف کرده اند که شب شهادت امام صادق به جای این که عکس بقیع را به دیوار نصب کنند عکس آرامگاه ابولولو نصب کرده اند و معتقدند ابو لولو از امام صادق نیز مظلوم تر است.

 

حجت الاسلام احتشام گفت: علامه امینی که مجلّدات الغدیر را نوشت وکتاب هایش در کشورهای سنی مذهب نیز چاپ شد و از ابتدا تا انتهای این کتاب حتی یکبار لعن و سب نکرد و از حیثیت علی (ع) دفاع کرد و برای غدیر و امیرمومنان و مکتب اهل بیت  عزت و افتخار آفرید به دنیال گمراه نشدن شیعه است یا کسانی که لعن بر مقدسات اهال تسنن می کنند. 

 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به فرمایشات مرجع بزرگوار آیت الله سیستانی مبنی بر اینکه امروز دفاع از مکتب اهل بیت در برابر داعش از حضور در هیأت ها ثوابش بیشتر است گفت: اگر خون ما خیلی ارزش دارد به جای قمه زدن، در راه دفاع از مکتب اهل بیت(ع) و در راه مقابله با جرثومه فساد داعش جنایتکار که به قصد با خاک یکسان کردن سامرا و بغداد و کربلا و نجف و ایران آمده بودند هزینه کنند.

 

به گفته وی آیت الله بروجردی که برای شیعه وسنی دارالتبلیغ تأسیس کرد تا شیعه و سنی را به یکدیگر نزدیک کند تا دشمن نتواند با ایجاد اختلاف به اهداف خود برسد می خواهد شیعه را گمراه کند یا افرادی که به مقدسات اهل تسنن لعن و سب می کنند. 

 

عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم یاد آورشد: آیت الله سیستانی در مقابل قتل عام یکی از قبایل اهل تسنن عراق توسط داعش سکوت نکرد و به دولت شیعه عراق دستور داد به کمک برادران اهل تسنن در مقابل داعش جنایتکار که زائیده و نیروی زمینی آمریکا و اسرائیلی است که آنها را از گوشه و کنار اروپا جمع آوری و به منطقه آورده شده اند بروند.

 

تاکنون حتی یک مرجع تقلید لعن و سب صحابه پیامبر را جایز ندانسته است

 

حجت الاسلام احتشام با اشاره به اینکه در چنین شرایطی برخی از افرد کج فهم به اختلافات بین مسلمانان با استدلال گمراه نشدن شیعه دامن می زنند یادآورشد: تاکنون حتی یک مرجع تقلید لعن و سب صحابه پیامبر را جایز ندانسته است.

 

به گفته وی افرادی که به دنبال گمراه نشدن شیعه هستند اگرخواهان ترویج اسلام و اهل بیت(ع) در سراسرجهان هستند به جای لعن و سب برای تبلیغ اسلام در کشورهای مسلمان نشین که از اسلام فقط یک لااله الاالله را می دانند و چیز دیگری از اسلام به آنها نرسیده است تلاش کنند.   

 

امام جمعه موقت کاشان تأکید کرد امروز بهترین راه، راه علمداران جبهه دفاع از ولایت از جمله علامه امینی و آیت الله سیستانی است که شیعه و سنی در عراق از او حمایت می کنند.  

 

حجت الاسلام والمسلمین احتشام در ادامه گفت: از روزی که امام راحل فریاد بلند عزت و عظمت اهل بیت(ع) را درسراسرجهان طنین اندازکرد اهل بیت(ع) نیز به جهان معرفی شد و امروز نیز مردم دنیا به دنبال شناخت بیشتر از اهل بیت(ع) هستند به طوری که در گزارشات مبلغین به سید حسن نصرالله عنوان شده است هرکجا رفتیم گفتند از حسین برای ما بگویید که نگذاشتند ما حسین را بشناسیم./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات