۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۳۱۴۶۴
مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی ‌کاشان:

اجرای برنامه های گفتمان دینی در 7 دبیرستان کاشان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی ‌شهرستان کاشان از اجرای طرح برنامه های گفتمان دینی به صورت پایلوت در هفت دبیرستان دخترانه و پسرانه این شهرستان خبرداد.
سيدعبدالرضا توليت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سیدعبدالرضا تولیت مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی کاشان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این طرح به مدت شش ماه در نیمه دوم سال جاری و در هفت جلسه کارگاهی با دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانی به صورت سخنرانی و پرسش و پاسخ چهره به چهره برگزار می شود.

 

وی افزود: در طرح گفتمان های دینی مسائل شرعی، شبهات و مسائل مرتبط به سنین نوجوان، حجاب و عفاف و دلایل لزوم حجاب از سوی کارشناسان دینی، مبلغان و مبلغه برای دانش آموزان بیان می شود.

 

به گفته وی، یکی از مسائلی که در حوزه دانش آموزی مطرح و مورد سؤال دانش آموزان است، شبهات ایجاد شده ای است که پاسخ به شبهات ضروری است که این مهم در طرح گفتمان های دینی از سوی کارشناسان حوزه دین به مرحله اجرا گذاشته شده است.

 

تولیت با اشاره به این که این طرح تا پایان سال تحصیلی امسال ادامه خواهد داشت یادآورشد: در طرح گفتمان دینی از اساتید مجرب، حجت الاسلام اسلامی تبار، حجت الاسلام باغستانی، حجت الاسلام رضا محمدنظر و خواهران مبلغه با پاسخ چهره به چهره به سؤالات و شبهات دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانی این شهرستان پاسخ داده می شود.

 

وی هدف از اجرای طرح گفتمان دینی در دبیرستان های شهرستان کاشان را ارتقای فرهنگ دینی دانش آموزان و پاسخگویی به شبهات و سؤالات دانش آموزان اعلام کرد.

 

مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌کاشان از دین و زندگی، شبهات اعتقادی، فلسفه احکام، ولایت فقیه، آسیب های اجتماعی، جنگ نرم و تکنولوژی نوین، مهارت های زندگی، نماز، شخصیت های اسلامی و... را از جمله موضوعاتی اعلام کرد که در طرح گفتمان های دینی مدارس دبیرستانی این شهرستان به آن پرداخته می شود.    

 

تولیت اظهار امیدواری کرد طرح گفتمان های دینی که با همکاری مدیران دبیرستان های این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته می شود بتواند گامی هر چند کوچک برای پاسخ به شبهات و سؤالات دانش آموزان باشد.

 

مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌کاشان یاد آورشد: اجرای این طرح بدون این که لطمه ای به دروس‌آموزشی دانش آموزان وارد نماید با هماهنگی و زیر نظر مدیران دبیرستان های کاشان برگزار می شود./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات