۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۳۱۰۶۱

اخبار کوتاه از مدارس علمیه استان بوشهر

خبرگزای رسا ـ برگزاری کارگاه آموزش مقاله نویسی، برگزاری جلسه اخلاق در مدرسه علمیه شهر دیر، برگزاری دومین جلسه شورای آموزش مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر و برگزاری مراسم عزاداری دهه دوم محرم در مدرسه علمیه کنگان از مهم ترین عناوین خبرهای کوتاه حوزه علمیه استان بوشهر است.
اخبار کوتاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام حسین فقیه معاونت پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر در دوره ای که با عنوان کارگاه مقاله نویسی در مدرسه علمیه علی بن ابیطالب (ع) کنگان برگزار شد به بیان نکاتی در خصوص پژوهش و نحوه نوشتن مقاله علمی پرداخت، و گفت: طلابی که در جشنواره علامه حلی شرکت می کنند در صورت کسب موفقیت هم بصورت مدرسه ای و هم استانی جوایزی به آنان اعطا می شود.
 
وی یکی از دلایل برگزاری این جشنواره را ایجاد انگیزه مضاعف در بین طلاب عنوان کرد و اظهار داشت: اگر طلبه در سطح یک شروع به کار پژوهشی کند و به مقاله نویسی بپردازد در سطوح عالیه برای نوشتن پایان نامه مشکلی نخواهد داشت و در انجام این کار بسیار موفقتر ظاهر می شود.
 
معاونت پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر ضمن توصیه ای به طلاب در خصوص انجام فعالیت های پژوهشی خواستار شروع بکار این فعالیت ها از همان ابتدای زندگی طلبگی شد.
 
برگزاری جلسه اخلاق در مدرسه علمیه شهر دیر
حجت الاسلام حسینی استاد حوزه و دانشگاه در نشسی که با موضوع "حضور در دادگاه الهی از دیدگاه امیر المومنین(ع)"در مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر برگزار شد به بیانات امیرالمومنین(ع) در خطبه 157 کتاب نهج البلاغه اشاره کرد که می فرمایند: "به این که خداوند متعال برای انسان نگهبانانی از خودشان بر آنها گماشته که تمام اعمال و رفتار و گفتار انسانها را ثبت و ضبط می کنند و در دادگاه الهی بر علیه او یا له آنها شهادت می دهند".
 
وی گفت: جمله "حفاظ صدق" اشاره دارد به این که نگهبانانی که مسؤول نوشتن و ثبت اعمال بندگان خدا هستند بدون کم و زیاد تمامی اعمال بندگان را ضبط می کنند و به هیچ وجه دروغ نمی گویند بلکه آنچه واقع شده ثبت می کنند.
 
دومین جلسه شورای آموزش مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) برگزار شد
دومین جلسه شورای آموزش مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر با موضوع بررسی ارزیابی آموزشی، راهکارها و تدابیر در این مدرسه برگزار شد.
 
حجت الاسلام بحرانی مدیر مدرسه ضمن خیر مقدم به اعضا و تقدیر از زحمات حجت الاسلام محمودی معاون آموزش مدرسه اظهار داشت: بار اصلی مسائل آموزشی مدرسه بر دوش وی می باشد و ما بقی همکاران نیز در اجرای هرچه بهتر این مهم باید به وی کمک کنند.
 
وی با بیان اینکه مصوبات جلسه قبل اجرا شده است، ابراز امیدواری کرد که بتوان با برنامه ریزی و تلاش مضاعف به طلاب مدرسه خدمت کرد.
 
مراسم عزاداری دهه دوم محرم در مدرسه علمیه کنگان برگزار شد
حجت الاسلام امینی در مراسم عزاداری دهه دوم ماه محرم که در مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) کنگان برگزار شد به دلایل شهید کردن امام حسین(ع) اشاره کرد، و گفت: اصلی ترین دلیلی که می توان از تاریخ مبنی بر دلیل شهادت امام حسین(ع) در آورد این است که آنها امام حسین(ع) را مانع رسیدن به خواسته های مادی و دنیوی خود می دانستند و آن را نوعی مزاحمت برای انجام برخی کارهای خود عنوان می کردند.
 
وی افزود: آنها به کشتن و شهید کردن امام حسین(ع) اکتفا نکردند بلکه پس از نیز بارها دستور به تخریب حرم و بارگاه امام حسین(ع) دادند اما دیدند این نور خاموش نمی شود.
 
وی بیان داشت: این دشمنی تا زمان ما آمده است و در حال حاضر دشمن وارد مرحله سوم شده و دست به تخریب فرهنگ و شعور حسینی زده است و با تمام قوا تلاش می کند تا محتوا را نابود کند.
 
حجت الاسلام امینی در ادامه با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) که می فرماید "سینه زنی را بگونه سنتی برگزار کنید"، عنوان داشت: اگر سینه زنی و عزاداری از حالت سنتی و حقیقی خارج شود دیگر کسی به فکر محتوا نیست و کم کم باعث می شود تا ما حسین واقعی را فراموش کنیم و از محتوای عاشورا غافل شویم و نتوانیم آن را با زمان خود تطبیق دهیم./833/پ203/ب
ارسال نظرات