۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۰۹۳۸
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها(151)

سخنگوی اسبق قوه قضاییه: پیگیری مذاکرات با حفظ خطوط قرمز قابل قبول است

خبر گزاری رسا ـ میرمحمد صادقی مسیر دولت یازدهم در مذاکرات هسته ای را در مجموع خوب دانست و ابراز داشت: پیگیری مذاکرات با حفظ خطوط قرمز قابل قبول است، مذاکره به زبان طرف مقابل و به صورت معتدل، نشان دهنده اهل منطق بودن کشور ایران است.
حسين مير محمد صادقي حسين مير محمد صادقي

حسین میر محمد صادقی، سخنگوی اسبق قوه قضاییه با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به مذاکرات هسته ای، گفت: پرونده هسته ای ایران، دو بعد مهم دارد، بعد نخست آن حق کشور ایران نسبت به غنی سازی است، با توجه به معاهده تمامی کشورها از جمله ایران حق استفاده از انرژی هسته ای را دارد.

 

وی به ایجاد اعتماد سازی ایران و فتوای رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: جای تردید باقی نمی ماند که ایران به دنبال استفاده غیر صلح آمیز از انرژی هسته ای نیست.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به بعد دیگر پرونده هسته ای ایران اظهار داشت:  تحریم ها از چند جهت دارای اشکال است، نخست این که هیچ  نظامی از تحریم ها نابود نشده است و فقط مردم آن جامعه هستند که فشار ها را تحمل می کنند؛ بنابراین تحریم ها حرکتی غیر منصفانه است.

 

وی با اشاره به موازین قانونی تحریم آمریکا علیه ایران، ادامه داد:این تحریم ها به دلیل عهدنامه بین ایران و آمریکا که در سال 1334 نوشته شده است، مبنا ندارد و برخلاف صریح قانون است؛ بنابراین هر گونه تلاش برای حفظ تحریم ها نادرست است.

 

میرمحمد صادقی مسیر دولت یازدهم را در مذاکرات هسته ای مجموعا خوب دانست و ابراز داشت: پیگیری مذاکرات با حفظ خطوط قرمز قابل قبول است، مذاکره  به زبان طرف مقابل و به صورت معتدل، نشان دهنده اهل منطق بودن کشور ایران است.

 

وی با بیان این که پیش بینی آینده مذاکرات بسیار سخت است، بیان داشت: اگر این مذاکرات با حفظ حقوق طرفین حل شود، به نفع همه طرف های درگیر در مذاکره است.

 

سخنگوی اسبق قوه قضاییه با اشاره به گفته اوباما مبنی بر تأثیر نداشتن نتیجه انتخابات آمریکا در مذاکرات هسته ای، خاطرنشان کرد: به صورت طبیعی این نتیجه تأثیراتی در مذاکرات داشته و مواضع طرف مقابل را سخت تر کرده است؛ بنابراین این نتیجه بی تأثیر نبوده است، باید با در نظر گرفتن مصالح کشور مذاکرات ادامه پیدا کند./1323/پ201/ج  

  

 

ارسال نظرات