۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۲۳۰۹۲۳
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(135)

فیض: مبلغان با استفاده از زبان مردم مطالب را آسان تر بیان کنند

خبرگزاری رسا ـ شاعر و طنزپرداز معاصر علت استقبال عموم مردم از برخی مبلغان را بیان مطالب مختلف با زبان آن ها دانست و گفت: زمانی که مردم می بینند یک عالم دینی در بینشان است و با ادبیات خودشان سخن می گوید، بیشتر با آن عالم ارتباط برقرار می کنند.
ناصر فيض ناصر فيض ناصر فيض ناصر فيض

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ناصر فیض، شاعر و طنز پرداز معاصر با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به ظرفیت شعر و طنزپردازی در امر تبلیغ، گفت: نوع انتخاب کلمات در انتقال مفاهیم بسیار مهم است، یک طنز پرداز به جای زیر سؤال بردن به دلیل یک کار زشت، با بیان جمله هایی شخص را متوجه اشتباه خود می کند.

 

 

وی افزود: اگر مبلغان با استفاده از زبان مردم مطالب را آسان تر بیان کنند، به دنبال آن اقبال به مسائل دینی بیشتر می شود، اگر فرهنگ عامه مردم دانسته نشود سبب ارتباط تحکمی با آن ها می شود.

 

 

این شاعر به تأثیرگذاری عالمان دینی اشاره کرد و اظهار داشت: دلیل استقبال عموم مردم از برخی مبلغان، بیان مطالب مختلف با زبان آن ها است، زمانی که مردم می بینند که یک عالم دینی در بینشان است و با ادبیات خودشان سخن می گوید، بیشتر با آن عالم ارتباط برقرار می کنند.

 

 

وی در ادامه با اشاره به اعتدال در استفاده از طنز پردازی، اظهار داشت: طنز پردازی در دین باید به گو نه ای باشد که سبب فراموشی مسائل دینی و اخلاقی نشود، این مسأله مانند نمک در غذا است اگر کم یا زیاد شود باعث بی نتیجه شدن کار می شود.

 

 

فیض با بیان این که طنزپردازی معتدل در دین سبب آسیب زدن به مبانی نمی شود، ابراز داشت: برخی فکر می کنند که کار طنز پرداز گفتن جوک و خنده آوردن مردم است، در حالی که کار طنز پرداز نگاه لطیف به مسائل پیرامون داشته و با زبان شیرین انتقال مفاهیم را انجام می دهد./1323/پ200/ی

ارسال نظرات