۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۳۰۸۹۹
رحیم پور ازغدی:

عزاداری در فرهنگ اسلام یک حرکت عبادی سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با بیان این که یزید بنیانگذار روضه غیرسیاسی برای سیدالشهدا(ع) بود، گفت: اشک ریختن و عزاداری برای اهل بیت(ع) یک حرکت عبادی سیاسی است.
حسن رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شب گذشته در جلسه بررسی فرهنگ محرم و عزاداری که در موسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: عزاداری برای اهل بیت(ع) را باید معجزه شیعه نامید.

 

وی افزود: عزاداری کار بزرگ و بی نظیری است که هیأت های عزاداری در جهان اسلام و جهان تشیع انجام می دهند و در سایر ادیان ومذاهب چیزی شبیه این نهاد دیده نمی شود و در هیچ جا اینگونه فرهنگ عزاداری پاس داشته نمی شود.

 

رحیمپور ازغدی خاطرنشان کرد: شیعه اهل بیت(ع) در طی این بیش از هزار سال، همواره تحقیر و شکنجه را تحمل کرده است و چه در زمان بنی امیه و چه همین امروز خیلی جاها بردن اسم اهل بیت و سیدالشهدا(ع) جرم است، چرا که ظالمان می دانند که پشت سر این عزاداری ها یک فرهنگی نهادینه می شود که خیلی چیزها را زیر سوال می برد.

 

تکفیری ها همچون یزید و معاویه تنها تفسیر خود از اسلام را قبول دارند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این که وهابی ها می گویند زیارت پیامبر(ص) و زیارت اهل بیت(ع) و به خصوص سیدالشهدا(ع) کفر و شرک است  به این دلیل است که می گویند ما با خدا و پیامبر(ص) موافقیم به شرطی که خودمان اسلام و قرآن را تفسیر کنیم؛ همچنان که معاویه نیز همین کار را کرد و گفت خداوند حکومت من بر شما را تقدیر کرده و اگر تقدیر الهی را قبول دارید باید آن را بپذیرید.

 

عزاداری در اسلام یک حرکت عبادی سیاسی است

وی گفت: اشک ریختن و عزاداری اهل بیت(ع) یک حرکت عبادی سیاسی مانند نماز جمعه است و  همانطور که وقتی برای امرار معاش خانواده تان تلاش می کنید، یک حرکت عبادی اقتصادی است، وقتی حرکت سیاسی را در مسیر اسلامی انجام دهید نیز یک حرکت عبادی سیاسی به شمار می رود.

 

رحیمپور ازغدی با اشاره به این که واقعه کربلا سرتاسر سیاسی بود، افزود: اولین روضه غیرسیاسی برای امام حسین(ع) را یزید به بهانه این که ابن زیاد و لشکریانش در قتل اصحاب امام زیاده روی کرده اند، برگزار کرد اما این عزاداری از آن جنسی بود که در  آن نباید از مکتب اهل بیت(ع) و عدالت سخن به میان می آمد.

 

وی با انتقاد از این که عده ای مقابله با همه مشکلات فرهنگی، سیاسی و مذهبی را به حکومت نسبت می دهند و خودشان به وظیفه عمل نمی کنند، اظهار کرد: قبل از این که حکومت بخواهد جلوی عزاداری های غیر صحیح را بگیرد مردم باید اجازه برگزاری ندهند چرا که برخی از کسانی که این گونه عزاداری می کنند، نادان هستند./820/پ202/ب5

 

ارسال نظرات