۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۳۰۷۷۲

امنیت سایبری خانواده، آگاهی بانوان را می طلبد

خبرگزاری رساـ کارشناس پلیس فتا در نشست هم اندیشی رابطین واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان آگاهی و هوشیاری بانوان را یکی از راه های مصونیت خانواده ها از حملات سایبری دانست.
نشست رابطين واحد خواهران كانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حسین فروغی، کارشناس پلیس فتا امروز در نشست هم‌اندیشی رابطین واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان اظهار داشت: پلیس فتا، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات است که در کشورهای دیگر به پلیس سایبری معروف است و به کلیه جرائم اینترنتی رسیدگی می کند.

وی به نقش خواهران در آگاه سازی خانواده ها از آسیب های فضای مجازی و اینترنت اشاره و خاطر نشان کرد: هوشیاری مادران در خانواده می تواند از بسیاری از مشکلاتی که از طریق فضای مجازی متوجه فرزندان می شود، جلوگیری کند.

این کارشناس فضای مجازی تأکید کرد: چه بسا فرزندانی که در دامان پدر و مادری تحصیلکرده و متخصص بزرگ شده اند، اما به دلیل بی توجهی و عدم هوشیاری والدین به عنوان مجرمان سایبری دستگیر شده اند.

وی، وضعیت کاربران اینترنت در کشور را به سه گروه سفید، سیاه و خاکستری تقسیم کرد و افزود: کاربران سفید صرفا در فضای مجازی به فعالیت های علمی می پردازند، گروه سیاه صرفا فعالیت های مجرمانه انجام می دهند و گروه خاکستری که در اینترنت بی هدف هستند و 70 درصد کاربران کشور ما جزو گروه خاکستری هستند.

فروغی، انگیزه اغلب جرائم در دنیای سایبری را مادی عنوان کرد و افزود: 54 درصد از مجرمین سایبری، انگیزه خود را مشکلات مادی عنوان می کنند، که این آمار در کشور ما 81 در صد مجرمین سایبری را شامل می شود.

وی ادامه داد: در جهان 2 میلیارد و 700 میلیون کاربر اینترنت وجود دارد که 45 میلیون نفر از این کاربران در کشور ما وجود دارد که 32 میلیون از این 45 میلیون نفر کاربر در کشور ما جوان هستند.

فروغی، با اشاره به 850 میلیون وب سایت در جهان گفت: حجم کل اطلاعات در فضای مجازی 5 میلیون ترابایت است که معادل 50 هزار میلیارد کتاب است.

کارشناس پلیس فتا با بیان این‌که روزانه 100 هزار وب سایت ایجاد می شود، افزود: 12 هزار وب سایت، فعالیت مجرمانه دارند و متاسفانه با وجود فیلترینگ هر روز به تعداد این سایت های غیر اخلاقی افزوده می شود.

وی افزود: هر سازمان جاسوسی نیاز به یک سری اطلاعات و اخبار دارد که بر اساس آن یک شبکه اجتماعی ایجاد می کند تا مردم کشورهای مختلف اطلاعات وافکار خود را به اشتراک بگذارند.

وی در ادامه اشاره ای به شبکه های اجتماعی داشت و افزود: شبکه های اجتماعی سایت یا مجموعه ای از سایت هاست که به کاربران امکان اشتراک گذاری مطالب و تصاویر می دهد.

فروغی، فیس بوک را یکی از شبکه های اجتماعی دانست و افزود: فیس بوک تأمین کننده اطلاعات سازمان های جاسوسی است که به 40 زبان زنده دنیا فعال است و بیش از یک میلیاردنفر عضو این شبکه اجتماعی هستند و اهداف مختلفی را دنبال می کند.

وی، ازدواج های اینترنتی را یکی از عوامل افزایش طلاق در جامعه عنوان کرد و گفت: آشنایی های اینترنتی باعث تزلزل ارتباطات و کاهش عواطف می شود.

کارشناس پلیس فتا با اشاره به سایت های غیر اخلاقی و مستهجن در فضای مجازی گفت: بیش از 24 میلیون سایت غیر اخلاقی وجود دارد که متاسفانه بعضی از آنها فیلتر نمی شود.

وی با تأکید بر ترویج وتقویت معنویت در جامعه افزود: امروز دشمنان، با تهاجم فرهنگی جوانان و نوجوانان ما را نشانه رفته اند که باید با تقویت اعتقادات آنها، جوانان را از توطئه های دشمنان مصون سازیم.

وی، سایت های غیر اخلاقی را عامل مهمی در خدشه دار کردن ارزش های اسلامی و خانوادگی دانست و افزود: این سایت ها بی بندباری و فساد را رواج می دهند.

فروغی، ایجاد اختلاف و تفرقه بین ادیان و اقوام مختلف، قفل زدائی مصرف مشروبات و مواد مخدر، آموزش تهیه مواد مخدر و ازدواج های اینترنتی را از مضرات استفاده از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک دانست./1305/پ203/ب3

ارسال نظرات