۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۳۰۳۷۶
دبیر شورای فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اصفهان:

اقدامی برای تحقق مطالبات رهبری در عرصه فرهنگی دانشگاه‌ها صورت نگرفته است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، گفت: آنچه لازمه تحقق مدیریت جهادی به ویژه در عرصه فرهنگ است، تدوین ساختارها و نقشه راهی است که باید در این مسیر دیده شود.
حجت الاسلام علي اصغربيگي

حجت الاسلام علی اصغر بیگی دبیر شورای فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، گفت: پیام رهبر معظم انقلاب در بحث فرهنگ نیاز امروز همه اقشار جامعه به ویژه جامعه دانشگاهی است.

 

وی افزود: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی مانند این است که معظم له در تک تک واحدها و دانشگاه های کشور حضور داشته و به صورت محسوس و ملموس نیازهای واقعی دانشگاه ها و جامعه احساس کرده است.

 

حجت الاسلام بیگی یاد آورشد: در رابطه با فرمایشات و بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اسلامی شدن دانشگاه ها صحبت های فراوانی شده است و مصوبات زیادی نیز داشته است اما براساس ارزیابی های انجام شده از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی به عنوان بالاترین مجموعه تصمیم گیری دانشگاه های کشور، دانشگاه و شورای دانشگاه، میزان تحقق آن رضایت بخش نبوده است.

 

دبیر شورای فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: باعث تأسف است که شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت این نقشه راه که امروز درخواست عمومی جامعه است بی توجه باشد.

 

حجت الاسلام بیگی گفت: می توانم به جرأت بگویم هنوز هم در جهت تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر اقدامات فرهنگی در دانشگاه، تلاش جدی انجام نشده است.

 

وی یادآورشد: اگر چه کارهای بسیار خوب و مفیدی در دانشگاه ها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی است.

 

حجت الاسلام بیگی در ادامه فعالیت های جزیره ای دستگاه های فرهنگی را یکی از موانع سد راه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در مسائل فرهنگی اعلام کرد و افزود: افزون بر اینکه هر یک از دستگاه های متولی در زمینه فرهنگی مسیر خودشان را می روند، هنوز برخی از مبانی مباحث فرهنگی به ویژه فقه فرهنگی تشریح نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه در زمینه فقه فرهنگی نیارمند کارهای علمی و تخصصی از سوی حوزه های علمیه هستیم یاد آورشد: در مباحث فرهنگی به ویژه در سه مسأله موسیقی، حجاب و عفاف نیازمند کارهای تخصصی و ریشه ای است تا مبانی ما با علوم روز و نیاز های واقعی جامعه همراه و هماهنگ شود.

 

دبیر شورای فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: تا فعالیت ها به صورت جدی و تخصصی دنبال نشود مانع بزرگی سد راه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب خواهد بود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات