۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۳۰۲۰۹
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی:

قرض الحسنه راهکار رهایی از بن بست های اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی با بیان این که قرض الحسنه و قرض دادن به دیگران در راه رضای خداوند یکی از راهکاری موثر اسلام برای خروج از بن بست های اقتصادی و ریشه کن کردن فقر است، گفت: این امر، زمینه تعالی جامعه و ارتقای سطح زندگی مردم را فراهم و دل ها را به یکدیگر نزدیک می کند.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت‌الاسلام مهدی اسدالهی ،مدیر حوزه علمیه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در مسجد رسول علی آباد بیرجند با بیان این که قرض الحسنه یکی از راهکارهای مهم اسلام برای ریشه کن کردن فقر در جامعه است و زمنیه خروج نظام اسلامی از بن بست های اقتصادی فراهم می کند، گفت: برخلاف این که قرض الحسنه در آیات و روایات دارای جایگاه برجسته ای است و خداوند می فرماید «هرکس به من قرض دهد به او دو برابر پس می دهم»، متاسفانه منابع قرض الحسنه در بانک ها و سایر نهادها بسیار کم است و مردم ترجیح می دهند سپرده های خود را در محل هایی به امانت بگذارند که به آن ها سود بیشتری پرداخت شود.

 

وی افزود: یکی از مزایای قرض الحسنه این است که شخصی که قرض می گیرد مجبور به پرداخت سودهای هنگفت نیست و در هر زمان که برای او مقدور بود مبلغ قرض الحسنه را بر می گرداند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با اشاره به این که در حال حاضر کشور نیاز شدیدی به اعتبار دارد و سوی دیگر در اثر تحریم ها زندگی بعضی از افراد در تنگانا قرار گرفته است، گفت: هرکس می تواند براساس توان خود از مالی که خداوند در نزد او به امانت گذاشته به قشر آسیب پذیر جامعه قرض دهد و مطمئن باشد که خداوند آنچه را داده دو برابر به او پس می دهد که در این صورت با قرض الحسنه مشکلات جامعه کم شده و طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری اصول اقتصاد مقاومتی و پیشرفت در جامعه مشاهده و فراهم می شود.

 

حجت الاسلام اسداللهی با اشاره به این قرض الحسنه موجب شکوفایی جامعه می شود، افزود: این سنت حسنه، زمینه ساز برکات زیادی برای مسلمانان می شود.

 

وی با بیان این که باید از نگاه های سود جویانه مادی دور شویم، گفت: ثروت در این دنیا فرصتی برای جمع آوری توشه آخرت است پس هر کس در دین دنیا برای رضایت خداوند از مالش ببخشد آخرت خود را آباد کرده است.

 

حجت الاسلام اسداللهی با اشاره به این که باید بانک ها میزان قرض الحسنه را افزایش دهند، تصریح کرد: تبلیغات بعضی از بانک ها در خصوص پرداخت سود بیشتر به مشتریان در حالی که کشور در تنگاهای اقتصادی گرفتار است یک عمل ربا خوارانه است و نه تنها خدمت به اسلام نیست بلکه بزرگترین خیانت به اسلام محسوب می شود.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با اشاره به این که باید روحانیت در حوزه های اقتصادی به تبلیغ احکام شرعی بپردازند، افزود: متاسفانه نظام اقتصادی کشور اندکی از دستورات اسلام فاصله گرفته و تا زمانی که این نواقص برطرف شود نه تنها نظام اقتصادی در خدمت اسلام نخواهد بود بلکه با رواج حرام در جامعه مردم را از دین دور خواهد کرد زیرا یکی از مهمترین علت های غلظت قلب در انسان حرام خواری است./968/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات