۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۲۳۰۱۲۸
استاد حوزه علمیه قم:

پیروی از مکتب عاشورا رمز عزت و اقتدار نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، ملت ایران اسلامی را مردمی ولایتمدار دانست و گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی ولایتمداری و دفاع از اسلام را از یاران باوفای سیدالشهدا آموختند و به همین دلیل عهد بستند که نگذارند واقعه ای مانند عاشورا تکرار شود
استاد حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام موحد طاهر، استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری ماه محرم در پردیس دانشگاه مازندران به رمز ماندگاری قیام عاشورای سیدالشهدا اشاره کرد و گفت: قیام عاشورا علیرغم گذشت قرن های متمادی نه تنها از یادها محو نشد بلکه هر چه می گذرد انسان‌های بیشتری شیفته و دلبسته به آن می شوند.

 

وی درس آموزی از واقعه عاشورا را مهم ارزیابی کرد و افزود: عاشورا به مانند مدرسه ای است که درس های زیادی را برای انسان ها در تاریخ به همراه دارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با دسته بندی یاران امام حسین(ع) در یاری آن حضرت گفت: از میان یاران سیدالشهدا گروهی به ایشان لبیک گفتند و تا پای جان ثابت قدم ماندند اما عده ای دیگر علیرغم مسجل شدن حقانیت حضرت، ایشان را یاری نکردند.

 

وی با بیان این که هر کس به اندازه معرفت خود می تواند از عاشورا درس بگیرد، اذعان داشت: ولایت، نماز، حجاب، امر به معروف و نهی از منکر از جمله درس های مهم قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا است.

 

حجت الاسلام موحد طاهر ولایت‌پذیری و اطاعت از امام حسین(ع) از سوی یارانش را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: از شاخصه ها و‌ مؤلفه های فرد ولایت مدار این است که با بصیرت، سنجش زمان و مکان به فرمان ولی و امام عصر خود لبیک می گوید.

 

وی افزود: نمونه های بسیاری را سراغ داریم که با تأخیر، تعلل و‌ بهانه جویی با از دست دادن زمان نتوانستند به کاروان امام حسین(ع) بپیوندند و بعد از واقعه عاشورا در زمره توابین قرار گرفتند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ریشه های انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما ریشه در ماه محرم و قیام سیدالشهدا دارد و با درس گرفتن از قیام سیدالشهدا و الگو گرفتن از این این قیام انقلاب اسلامی برپا شد.

 

وی ملت ایران اسلامی را مردمی ولایتمدار دانست و گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی ولایتمداری و دفاع از اسلام را از یاران باوفای سیدالشهدا آموختند و به همین دلیل عهد بستند که نگذارند واقعه ای مانند عاشورا تکرار شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات