۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۳۰۰۵۶
استاد حوزه و دانشگاه:

نهضت عاشورا مانع از رواج منکرات در جامعه شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه تأکید کرد: علت قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) روابط شرک‌آمیز در جامعه و حاکمیت دستگاه ظالم یزیدی بود.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام اصغر نقدی، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با اشاره به اهداف نهضت حسینی اظهار داشت: علت قیام امام حسین(ع) روابط شرک‌آمیز در جامعه و حاکمیت دستگاه ظالم یزیدی و به خطر افتادن دین اسلام بود که امام بزرگوار با نثار خون خود و اهل بیت و یارانشان دربرابر چنین منکر بزرگی ایستادگی کرد.

 


وی با بیان این‌که نهضت عاشورا مانع از رواج معاصی کوچک و بزرگ دیگر شد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) نیز با سرنگونی رژیم طاغوت پهلوی، به مقابله با منکراتی که به واسطه آن دستگاه حکومتی در جامعه جاری شده بود، برخواست، اگر امروز شاهد موضع‌گیری رسانه‌های غربی در مقابل امر به معروف و نهی از منکر هستیم، ناشی از هدف آنان برای رواج گناهان در سطح جوامع اسلامی است.

 


حجت الاسلام نقدی با اشاره به این‌که استکبار جهانی بزرگترین منکر امروز در سطح جهانی است، تأکید کرد: تمام زشتی‌ها و پلیدی‌ها در نظام‌های حکومتی آمریکا و رژیم صهیونیستی تجلی یافته است؛ از این رو بر تمامی مسلمانان جهان واجب است تا برای دفع و نابودی این نظام استکباری با یکدیگر متحد شوند.

 


این استاد حوزه و دانشگاه قانون‌گریزی در جامعه و عمل نکردن به قانون را از دیگر منکرات بزرگ و رایج در جامعه عنوان کرد و افزود: بر اساس تعالیم اسلام امر به‌معروف و نهی از منکر جزو فروع دین به‌شمار می‌رود، تا جایی که این واجب در ردیف نماز و روزه ذکر شده و از اهمیت زیادی برخوردار است.

 


وی تصریح کرد: اهل بیت(ع) نیز تأکید فراوانی به اجرای این رکن مهم داشتند که در این مورد می‎‏توان به فرمایش گوهربار امام حسین(ع) که به برادر خود جناب محمد حنفیه، زمانی که می‌‎خواستند از مدینه به سمت کربلا حرکت کنند اشاره کرد که مهمترین اهداف خودشان را از قیام علیه یزید، اصلاح امت جد بزرگوارشان(ص) با روش امر به‌معروف و نهی از منکر بیان داشتند.

 


حجت الاسلام نقدی با تأکید بر این‌که امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها منحصر در برخورد با بدحجابی شود، گفت: متأسفانه در جامعه ما اجرای امر به‌معروف و نهی از منکر کم‌رنگ و در بسیاری مواقع مورد غفلت واقع شده است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز این واجب الهی را واجبی فراموش شده تلقی فرمودند که نیاز به احیا و اهتمام مسلمانان دارد.

 


وی علم به معروف و منکر را مهم‌ترین شرط برای اجرای امر به‌معروف و نهی از منکر دانست و افزود: آمر و ناهی در انجام این فریضه مهم الهی باید روش و شیوه مطلوب را نیز بداند، متأسفانه در جامعه ما توجه به این موضوع گاه به فراموشی سپرده می شود، ضمن این‌که باید امر و نهی با دلسوزی و نیت خیرخواهی همراه باشد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات