۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۲۲۹۹۵۳
کارشناس و مبلغ دینی:

پرداخت حق‎الله و حق‎الناس به زندگی انسان برکت می‎دهد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ دینی گفت: پرداخت حق‎الله و حق‎الناس به زندگی‎ها برکت می دهد، پرداخت خمس زندگی انسان را از فقر نجات می‎دهد، بیداری قبل از اذان و بیداری بعد از نماز صبح در روزی انسان وسعت ایجاد می‎کند، این مطالب ایمان به غیب است و باید همواره به آینده امیدوار بود.
رزق و روزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام علی محمودی، کارشناس و مبلغ دینی، شنبه شب در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان با اشاره به تفاوت زیاد بودن اموال با برکت در مال و ثروت گفت: یک نوع روزی است که انسان باید برای به دست آوردن آن به دنبال کسب و کار برود اما یک بخش از روزی را برکت تشکیل می‌دهد.

 

وی ارتباط با خداوند را از عوامل برکت یافتن روزی برشمرد و افزود: خداوند دوست دارد بنده با او سخن بگوید، استغفار کند، با نماز شب و تقوا انسان به برکت روزی خود دست می‌یابد.

 

کارشناس و مبلغ دینی اظهار کرد: کسی که خمس مالش را به موقع و دقیق پرداخت می‌کند و حقوق دینی مالش را نیز نزد خود نگاه نمی‌دارد، خداوند به او در دنیا برکت می‌دهد.

 

وی با طرح این سؤال که چرا برخی افراد که هیچ ارتباطی با خداوند ندارد، گاه مال و اموال بسیاری را به دست می‌آورند؟ ابراز کرد: خداوند در عالم سنت‌هایی دارد،‌ محبت و خدمت به پدر و مادر سبب افزایش رزق و روزی انسان می‌شود، ممکن است این افراد پدر و مادرشان را از خود راضی نگاه داشته‌اند.

 

حجت‌الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: به غیر از خادم پدر و مادر بودن و داشتن هوای آنان سخاوت نیز عامل افزایش رزق و روزی است، ممکن است فردی نماز نخواند اما به وسیله انفاق خداوند برکت در مال و اموالش را بسیار می‌کند.

 

وی ادامه داد: عامل دیگری که در وسعت روزی تأثیر دارد، انفاق در راه خداوند است، خداوند در آیه‌ای از قرآن کریم می‌فرماید هر کس روزی بر او تنگ شده باشد پس باید از آن چه که خداوند به او بخشیده انفاق کند.

 

کارشناس و مبلغ دینی با اشاره به فرازی از دعای عالیة‌المضامین یادآور شد: در فرازی از این دعای شریف از خداوند می خواهیم که وسیع ترین رزق ما را در دوران پیری و در دوران کهولت و از کارافتادگی قرار بده، این دعا بسیار مهم و برای انسان بسیار کارگشا است.

 

وی ادامه داد: پرداخت حق‎الله و حق‎الناس به زندگی‎ها برکت می دهد، پرداخت خمس زندگی انسان را از فقر نجات می‎دهد، بیداری قبل از اذان و بیداری بعد از نماز صبح در روزی انسان وسعت ایجاد می‎کند، این مطالب ایمان به غیب است و باید همواره به آینده امیدوار بود./914/پ202/ب4

ارسال نظرات