۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۲۹۸۵۰
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

آموزش لازمه ایجاد اشتغال در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاریبا تأکید بر این که آموزش لازمه ایجاد اشتغال در جامعه است، گفت: یکی از مهم ترین نیازهای امروز جامعه برای برطرف کردن بیکاری و ایجاد اشتغال، آموزش فنون و مهارت ها و گسترش آن ها در جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجتالاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در دیدار مدیرکل فنی و حرفهای استان با وی، با تأکید بر این که آموزش لازمه ایجاد اشتغال در جامعه است، اظهار داشت: یکی از مهم ترین نیازهای امروز جامعه برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، آموزش فنون و مهارت ها و گسترش آن ها در جامعه است.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که باید بکوشیم آموزش های فنی و حرفه ای را به سوی نیازهای روز جامعه هدایت کنیم، خاطرنشان کرد: فنی و حرفه ای باید در کنار آموزش، افراد جامعه را با عرصه های تولیدی و اشتغال زایی آشنا کند و این رسالت مهم امروز آن ها است که باید در دستور کار متولیان این عرصه قرار گیرد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که نباید در یادگیری علوم محدودیتی وجود داشته باشد، تصریح کرد: آگاه کردن جامعه از فنون و حرفه‌های روز دنیا نوعی علم محسوب می‌شود و نباید هیچ گونه محدودیتی در این زمینه قائل شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر ضرورت گسترش دامنه علم در جامعه، فراگیری و یاددهی علوم فنی و حرفه‌ای را از راههای گسترش علم در جامعه دانست و افزود:چه اشکالی دارد افراد بدون داشتن نگاه شغلی به این عرصه و تنها به دنبال کسب علم و دانش باشند.
 
وی با بیان اینکه اقشار گوناگونمردم باید نقش و جایگاه تأثیرگذار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در اشتغال‌زایی و رونق تولید جامعه احساس کنند، تحقق این مهم یکی از وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای برشمرد.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاربردی بودن علوم و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه گفت: علوم فنی و حرفه ای به سبب کاربردی بودن آن ها زمینه اشتغال زایی را برای افراد جامعه فراهم می‌کند.
 
این مقام مسؤول آموزش‌های عملی و کاربردی فنی و حرفه‌ای را تکمیل کننده آموزش‌های تئوری مدارس، دانشگاه و دیگر مراکز علمی دانست و افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمینه را برای یادگیری عملی فنون و حرفه‌ها به معنای واقعی کلمه فراهم می‌کند و سبب می‌شود افراد علوم را در عمل فراگرفته و وارد عرصه‌های گوناگون جامعه شوند.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که فراگیری هر نوع فن، حرفه و شغل یک ارزش است، شکوفا شدن انگیزه‌ها و استعدادها و زمینه سازی برای ایجاد اشتغال را از آثار و برکات فراگیری علوم کاربردی دانست.
 
وی با بیان این که سازمان فنی و حرفه‌ای باید با آموزش‌های خود استعدادها و ذهن‌های درون جامعه را شکوفا و زنده کند، بر ضرورت حاکم بودن نگاه آموزش محورانه در این مجموعه تأکید کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر ضرورت همکاری و همسویی همه دستگاه‌ها و نهادها با این مجموعه، اطلاع‌رسانی گسترده و تأمین امکانات و نیازها را از ضرورت‌های این مجموعه برشمرد و بخش عمده تحقق این نیاز را بر دوش خود مجموعه فنی و حرفه‌ای دانست.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که بخشی از اعتبارات مجموعه فنی و حرفه ای باید معطوف به اطلاع رسانی عملکرد و دستاوردهای این مجموعه باشد، بر ضرورت همکاری و تعامل با رسانه‌ها و تریبون داران اجتماعی به ویژه صدا و سیما برای تحقق مطلوب این مهم تأکید کرد.
 
این مقام مسؤول افزود: باید میزان تأثیرگذاری، اشتغال زایی و خروجی این مجموعه در عرصه تولید و اشتغال به اطلاع عموم جامعه برسد که در این راستا باید تفاهم نامه ای با صدا و سیما و دیگر رسانه‌های دیداری، شنیداری و گفتاری برای انعکاس عملکرد و نقش آفرینی ها صورت بگیرد./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات