۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۲۹۶۴۲
امام جمعه اهر:

قیام عاشورا آغازی نو بر نهضت‌های ظلم‌ستیزانه است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: نهضت عاشورا با شعار «هیهات منا الذله» آغازی نو بر نهضت‌های ظلم‌ستیزانه تاریخ بشریت بوده است.
عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع عزاداران حسینی شهرستان اهر اظهار داشت: عاشورا روزی است که در آن شعار «هیهات منا الذله» امام حسین(ع) به سرتاسر جهان رسید و آغازی نو بر نهضت‌های ظلم‌ستیزانه تاریخ بشریت بود.

 


وی شعار استکبارستیزی مردم ایران در انقلاب اسلامی را برگرفته از شعار اباعبدالله الحسین(ع) در قیام عاشورا دانست و گفت: یکی از عبرت‌های نهضت حسینی این است که همواره و در هر مکان و زمان شمر و یزید زمان را بشناسیم و بدانیم که دشمنان اسلام و تشیع در چه مسیری گام برمی دارند، تا با آنها مقابله کنیم.

 


امام جمعه اهر دشمن‌شناسی و شناخت از مواضع مستکبران و ظالمان را از دیگر درس‌های نهضت عاشورا برشمرد و ادامه داد: مثلث شوم آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونسیتی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران در برابر ملت ولایت‌مدار کشور صف‌آرایی کرده و توطئه‌چینی می کند، البته فتنه‌های دشمن منحصر در سه دهه پس از انقلاب نبوده است.

 


حجت‌الاسلام حاجی‌زاده با تأکید بر این‌که هرگونه توافقی در مذاکرات هسته‌ای ایران نمی‌تواند فتنه‌ها و توطئه‌های آمریکا در ایران را از اذهان ملت بیدار کشورمان پاک کند، افزود: دشمنان سال‌هاست که با تحریم های ظالمانه، ترورهای کور، راه‌اندازی جریان‌های انحرافی و فتنه‌های مختلف قصد مقابله با پیشرفت ملت ایران را دارد.

 


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ملت‌های آگاه، آزادی‌خواه، عدالت‌طلب و نیک‌اندیش سراسر جهان پیام انقلاب اسلامی ایران را دریافت کرده اند، گفت: امروز مقابله با اسرائیل و آمریکا تنها در مرزهای ایران خلاصه نمی شود، در سرتاسر جهان هر جایی که اسلام ناب محمدی و مکتب تشیع جلوه‌گری می‌کند، تحرکات ضدامپرالیستی در جریان است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود ترویج فرقه‌های ضاله از جنله وهابیت، سلفی‌گری، تکفیری ها و داعش را از جمله اقدام های دشمنان در تخریب چهره اسلام عنوان کرد و گفت: غرب با ایجاد نسخه های بدلی از اسلام سعی دارد، تا بیداری اسلامی را خاموش کند و امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی تأمین کند.

 


حجت الاسلام حاجی‌زاده با اشاره به این‌که صرف میلیاردها دلار از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی و البته برخی از کشورهای مرتجع عربی منطقه برای تجهیز داعش با هدف شکست مقاومت اسلامی است، گفت: آنچه مسلم است، ملت ایران همواره رو به پیشرفت بوده و در داخل و خارج از کشور با هر گونه فتنه ای مقابله خواهد کرد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات