۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۲۹۶۱۹
مدیر مؤسسه حامیان مقاومت اسلامی:

دوری از مکتب حسینی ذلت را به دنبال خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه حامیان مقاومت اسلامی گفت: باید باور کنیم که شرایط زندگی، حضور اجتماعی و سیاسی را زیبا ببینیم و حضور فعال داشته باشیم؛ زینبی زیستن است که سبک زندگی ما را حسینی شکل خواهد داد.
حرم حضرت زينب(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، زهرا شریعتمداری صبح امروز در اجتماع بزرگ رهروان زینبی که در سالن شهید مشکانی سبزوار برگزار شد با بیان این‌که در زمان واقعه کربلا، زنان کوفه چند دسته بودند، گفت: بخشی از آنان همسران خود را برای یاری امام حسین تشویق کردند.

 

وی ادامه داد: در تاریخ نقل‌شده وقتی یکی از یاران امام حسین (ع) برای رفتن تردید داشت، همسرش به او نهیب می‌زند و او را راهی سپاه اباعبدالله (ع) می‌کند اما عده‌ای از زنان بودند و رفتند دست همسران خود را گرفته و از یاری امام بازداشتند؛ همین زنان کسانی بودند که بعد از واقعه عاشورا پشیمان شدند و همسران خود را وادار به قیام کردند اما این کار دیگر چه فایده‌ای خواهد داشت؟

 

این فعال فرهنگی با طرح این سؤال که آیا قرار است دوباره عاشورا بپا شود، اظهار داشت: در شرایطی ما می‌توانیم از ذلت دور بمانیم که از مکتب حسینی دور نشویم، هرگاه از این مکتب فاصله گرفتیم از اوج کرامت به ذلت خواهیم رسید.

 

وی اظهار داشت: این‌که ما تنها عزاداری کنیم کافی نیست بلکه ما در مصیبت اباعبدالله (ع) باید مصیبت‌زده فعال باشیم نه مصیبت‌زده منفعل؛ مصیبت‌زده فعال کسی است که وظیفه‌ای به دوش دارد و آرزومند لحظه‌ای است که خون‌خوار امام حسین (ع) باشد؛ ما در پی آن هستیم روزی برسد و زمینه‌ای فراهم شود که امام زمان ظهور کنند و بتوانیم خونخواهی حضرت سیدالشهدا (ع) کنیم.

 

شریعتمداری بابیان این‌که در تاریخ اسلام ما دو اتفاق خواهیم داشت، یک: پیامبر بعثت کردند برای این‌که جامعه دور از فرهنگ و انسانیت را به انسانیت دعوت کنند؛ 60 سال از هجرت پیامبر گذشته، آن‌چنان جامعه تغییر هویت داده که فرزندش را به این شکل می‌کشند، این همان جامعه‌ای است که پیامبر را یاری کرده، در جنگ‌های مختلف در کنار پیامبر بوده و از بهترین یاران پیامبر بوده.

 

وی به خدمات زنان در سپاه اسلام اشاره کرد و عنوان داشت: ما در جامعه اسلامی حضرت خدیجه‌ای را داریم که پشتیبان اسلام است، حضرت زهرایی داریم که برای حمایت از حریم ولایت دست کودکان خردسال خود را می‌گیرد و در کوچه‌های مدینه یادآوری می‌کند و می‌گوید شما که در غدیر با علی بیعت کردید، چرا او را تنها گذاشتید؟

 

مدیر مؤسسه حامیان مقاومت اسلامی بابیان این‌که اگر حضرت زینب و زنان عاشورا نبودند، امروز ما از وقایع عاشورا چیزی نمی‌دانستیم، تصریح کرد: اگر بناست که زنان ما رهروان زینبی باشند باید بدانند که جزء کدام دسته هستند؛ حضرت زینب از مهر و عاطفه مادری و خواهری خود نگذشت، قرار نیست در تاریخ یک زینب داشته باشیم بلکه قرار است آن‌قدر زینب در امت اسلام زیاد شود که به‌جای آنکه همچون  زنان امام حسین (ع) زمینه‌ساز آن جنایت باشیم، زمینه‌ساز ظهور باشند.

 

وی به زمان‌شناسی حضرت زینب (س) اشاره کرد و ابراز داشت: حضرت زینب (س)همراهی دائم با امام زمان داشت، ما چقدر به‌عنوان مادر فرزندان خود را زینبی گونه تربیت می‌کنیم که ضرورت همراهی با امام زمان را درک می‌کنند؟ آیا یک مادر در هنگام آموزش به فرزند چه اندازه ولایت‌پذیری به او یا می‌دهد؟ ما چقدر فرزندان خود را با مفهوم ولایتمداری آشنا کردیم؟

 

شریعتمداری اظهار داشت: مسؤولیتی که بر دوش ماست مسؤولیت سنگینی است، امروز با کوچک‌ترین فرازوفرود و پستی‌وبلندی زندگی به هم می‌ریزیم اما حضرت زینب (س) آن‌چنان ولایتمدار است که بعد از واقعه عاشورا و تحمل آن مصیبت‌ها می‌گویند من چیزی جز زیبایی ندیدم.

 

وی بابیان این‌که امام حسین (ع) می‌فرماید: «من از روی خوشحالی نیامدم بلکه برای اصلاح امت پیامبر آمده‌ام؛ امروز نیز وقتی ما نگاه می‌کنیم و خود را در شرایط عاشورا و سرزمین کربلا بدانیم، باید باور کنیم که شرایط زندگی، حضور اجتماعی و سیاسی را زیبا ببینیم و حضور فعال داشته باشیم؛ زینبی زیستن است که سبک زندگی  ما را حسینی شکل خواهد داد.

 

گفتنی است، پیکر سید محمدرضا حسینی، مدافع حرم نیز بر دستان مردم این شهر تا امام‌زاده شعیب تشییع شد./9315/پ202/ب4

ارسال نظرات