۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۲۹۶۱۲
مدیر حوزه جعفریه رستمکلا بهشهر:

اخلاص رمز ماندگاری قیام عاشورا در تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه جعفریه رستمکلا بهشهرگفت: اخلاص رمز ماندگاری قیام عاشورا در تاریخ است.
امام حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام مرتضی ایازی، مدیر حوزه جعفریه رستمکلا بهشهر امروز در جمع عزاداران حسینی در رستمکلا، اخلاص را رمز ماندگاری قیام عاشورا دانست و گفت: درس آموزی از واقعه عاشورا و استفاده از فرهنگ عاشورایی و پیام عاشورا در زندگی، بشریت را به سعادت می رساند.

 

وی با تاکید بر نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در زندگی خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین پیام های قیام عاشورا نهادینه کردن این فرهنگ و فریضه مهم در جامعه بوده که همه ما باید در این راستا تلاش کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه رستمکلا بهشهر، الگو گیری از سبک زندگی حسینی را زمینه ساز جامعه ای متعالی دانست و خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما با توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان نیازمند بصیرت افزایی بیشتر است.

 

حجت الاسلام ایازی بیان داشت: امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و ما باید با احیای این فریضه الهی همچنان ادامه دهنده راه این امام باشیم.

 

وی با بیان این که مسلمانان با اتحاد به دشمنان اجازه تفرقه‌افکنی ندهند، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام همواره در دوره های مختلف در حال درگیری با مسلمانان بودند و هرگز خیر مسلمانان را نمی‌خواستند و نمونه بارز آن گروه تروریستی داعش و تکفیری‌هایی هستند که در کشورهای همسایه از سوی ابرقدرت‌ها به مسلمان‌کشی می‌پردازند.

 

مدیر حوزه جعفریه رستمکلا بهشهر اظهار داشت: اساس فلسفه برگزاری آیین های محرم را درس آموزی از واقعه عاشورا است و مهم ترین درس هایی که از قیام عاشورا می توان گرفت درس آزادگی است و اینکه امر به معروف را در هر شرایطی فراموش نکنیم.

 

حجت الاسلام ایازی گفت: ما باید مراقب باشیم که متاع دین را برای حفظ موقعیت و ثروت اندوزی بکار نگیریم بلکه دین را بخاطر اصل دین بخواهیم و با الگو پذیری از ائمه و اطاعت پذیری از رهبری در جهت بالندگی اسلام گام برداریم./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات