۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۲۲۹۳۹۹
مسؤول تشکل های تبلیغات اسلامی اصفهان:

بدعت در مراسم عزاداری وحدت شکن است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تشکل های تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در مراسم های عزادری استفاده از روش های نامناسب و ایجاد بدعت، وحدت را از بین خواهد برد.
وحدت

حجت الاسلام حسن بابایی، مسؤول تشکل های تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: عزاداری حسینی با وجود این که 1400 سال از آن می گذرد ولی در ادوار مختلف به دلیل عشقی که هیأت های مذهبی و مردم به آقا اباعبدالله(ع) داشتند هم چنان پا برجاست.

 

 

وی افزود: در بعضی زمان ها برخی نمادها و برنامه هایی را داخل عزاداری ها کردند که شاید این نماد و رسوم در آن زمان خوب به نظر رسید از آن جایی که تشییع زمان و مکان را شرط می داند  خوب و شایسته به نظر نمی آید.

 

 

حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: اکنون که نظام جمهوری اسلامی ایران پرچم وحدت و ندای ملکوتی لا اله الا الله برافراشته و برای سراسر دنیا الگو شده است، عزاداری ها نیز باید برای دنیا الگو باشد.

 

 

مسؤول تشکل های تبلیغات اسلامی اصفهان به برخی رسوم های غلط در عزاداری ها اشاره کرد و ادامه داد: یکی از رسوم ناشایست در عزادری ها قمه زنی و برخی حالات در این مراسم ناپسند بوده و مورد رضایت امام حسین(ع) نخواهد بود.

 

 

وی اضافه کرد: برخی اشعار و نوحه هایی که در عزاداری ها استفاده می شود، هم چنین استفاده از کتیبه و پرچم ها وحدت بخش نیست.

 

 

حجت الاسلام بابایی با بیان شعار وحدت بخشی در دنیا، تأکید کرد: از آن جایی که ما شعار وحدت بخشی و نوای وحدت در دنیا سر دادیم باید حرکات، رفتار، عزاداری ها و روضه هایمان همگی حالت وحدت خود را دشته باشند.

 

 

مسؤول تشکل های تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی(ره) در کتاب منشور روحانیت گفت: همانطور که ایشان فرمودند:« من اعلام می کنم اجتهاد مصطلح در حوزه های علمیه جوابگو نیست و باید به زمان و مکان برگردند.»، طلاب امور دینی باید در کنار دروس حوزوی به زمان و مکان توجه کنند.

 

 

وی بیان کرد: طلاب باید بر مسائلی که بر فراز منبر در روضه ها و سخنرانی ها اعلام می کنند همانطور که در کتاب فقه جواهری شهید مطهری نیز تأکید شده است، خصوصیت زمان و مکان را مورد توجه قرار دهند./939/ت302/ب4

ارسال نظرات