۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۵
کد خبر: ۲۲۹۳۰۷
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی مطرح کرد؛

انقلاب اسلامی ثمره درخت تنومند کربلا/ عاشورا مبدأ تمام تحولات تاریخ بشریت است

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور، گفت: یکی از ثمرات درخت تنومند عاشورا و کربلا، انقلاب اسلامی است و هر انقلاب و تحولی که در کشورهای اسلامی به وجود آمده نیز برگرفته از عاشورا است.
حجت الاسلام رئيسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شب گذشته در مراسم شب عاشورای حرم رضوی که در رواق امام خمینی برگزار شد با بیان این‌که واقعه عاشورا در ابعاد گوناگونی دارای پیام است، گفت: عاشورا دارای یک فرهنگ، حماسه و پیام‌های بسیاری است که نکات عرفانی، عقلانی و اجتماعی بسیاری برای انسان‌های عالم به همراه دارد.

 

وی با یادآوری این نکته که نکات نهفته در عاشورا آینده حیات انسان را رقم‌زده است، عنوان داشت: در کربلا مسائلی واقع شد که تا زمین، زمین است باید بر مظلومیت ابا‌عبدالله و اهل‌بیت ایشان گریه کرد زیرا جنایاتی بر ایشان واقع شد که در عالم انسانیت محکوم است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بابیان این‌که خداوند تأکید دارد که انسان دچار خدا فراموشی نشود، ادامه داد: ابا‌عبدالله خطاب به سپاه دشمن فریاد زدند که اگر دین ندارید، آزاده باشید؛ کشتن کودک شش‌ماهه در کدام جنگ و منطق قابل‌فهم است؟ جدا کردن سرها از بدن و تاختن اسب بر بدن‌های آنان با کدام منطق انسانی قابل توجیه است؟

 

امام حسین (ع) به دنبال نجات انسان‌ها بود

 

وی، دیگر پیام حرکت کربلا را نجات انسان عنوان کرد و بیان داشت: امام حسین (ع) تلاش کردند حتی یک نفر از دشمن نیز در آتش نسوزد و هنگامی‌که علی‌اکبر به میدان رفت، فرمود که او شبیه‌ترین خلق به پیامبر (ص) است اما آن‌قدر هوای نفس‌بر آنان مسلط شده بود که حرف ایشان را گوش نمی‌دادند.

 

دادستان کل کشور، حرکت کاروان کربلا را یک حرکت برنامه‌ریزی‌شده خواند و ابراز داشت: امام حسین (ع) در یک حرکت برنامه‌ریزی‌شده از مدینه حرکت خود را آغاز کردند و فرمودند هرکس حاضر است خون قلبش را بدهد با من همراه شود؛ حاصل این حرکت برنامه‌ریزی‌شده و اتفاقات پس از شهادت ابا‌عبدالله (ع) این شد که سپاهیان دشمن گفتند کودکان حسین (ع) با رفتار و استقامت خود، ما را ذلیل کردند.

 

وی با اشاره به همزمانی عاشورای امسال با سالروز تسخیر لانه جاسوسی در روز 13 آبان، اظهار کرد: عاشورا قرار است مبدأ تمام تحول در تاریخ حیات انسان در تمامی باطل‌هایی که در زندگی اخلاقی، اجتماعی و تربیتی انسان به وجود می‌آید، باشد.

 

انقلاب اسلامی ثمره درخت تنومند کربلاست

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با طرح این سؤال که مبدأ انقلاب ضد استکباری ما کجاست، اضافه کرد: امام خمینی (ره) فرمود: «ما هرچه داریم از محرم و صفر داریم»؛ یکی از ثمرات درخت تنومند عاشورا و کربلا، انقلاب اسلامی است و هر انقلاب و تحولی که در کشورهای اسلامی به وجود آمده نیز منشأ در عاشورا دارد.

 

وی تصریح کرد: جوانان جنوب لبنان با الگوگیری از انقلاب عاشورایی ایران حزب‌اللهی را در آن منطقه تأسیس کردند که امروز اسرائیل را با شکست روبرو کرده‌اند و جوانان فلسطینی نیز با الگو گیری از حزب‌الله لبنان، مقاومت را در برابر اسرائیل ایجاد کردند.

 

دادستان کل کشور بابیان این‌که منجی عالم بشریت تحولات خود را به نام عاشورا و آنچه در آن روز رخ‌داده است آغاز می‌کنند، اظهار داشت: عاشورا روز مرگ عاشوراییان نیست بلکه تولد مردان دلداده به خداست، ریخته شدن خون آنان به معنای پایان نیست، این خون می‌جوشد تا منتقم اصلی بیاید و انتقام این خون‌ها ریخته شده را بگیرد.

 

وی با تأکید بر این‌که عاشورا می‌ماند تا ظلم و استکبار باقی نماند و انسان به حیات ملکوتی خود دست پیدا کند، گفت: عاشورا یک چهره اندوه و ماتم دارد و یک چهره عقلانی؛ چهره عقلانی آن آنجایی تبلور پیدا می‌کند که گاندی آتش‌پرست می‌گوید الهام‌بخش و الگوی من حسین بن علی است./9315/پ202/ب4

ارسال نظرات