۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۱
کد خبر: ۲۲۹۲۰۸
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

انقلاب اسلامی به دلیل دینی بودن ناموس خداست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که حفظ نظام از اوجب واجبات است، گفت: دین ناموس خداست، انقلاب اسلامی هم به دلیل دینی بودن، ناموس خداست.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شامگاه یک‌شنبه در مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در هیأت موج الحسین(ع) تهران با بیان این‌که بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی در بین رهبران عالم نظیر نداشت، ابراز داشت: امروز رهبری که خدا پرچم انقلاب را به‌دست او داده، از دشمنانش بپرسید اگر نباشد، چه کسی به‌جای ایشان هست، معرفی کنید؟ کجایش کسری دارد که برخی ناشکری و جفا می‌کنند؟

 

وی با اشاره به این‌که از هر صفتی از صفات پروردگار را بنده هرچه بیشتر داشته باشد، به همان اندازه به خدا نزدیک‌تر است، خاطرنشان کرد: یکی از صفاتی که خدا دارد و در هر بنده‌ای باشد متخلق به اخلاق خداست، غیرت است.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که حفظ نظام از اوجب واجبات است، ابراز داشت: دین ناموس خداست، انقلاب اسلامی هم به دلیل دینی بودن، ناموس خداست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید، ابراز داشت: خداوند سنگرنشینان، جان برکفان، متقین، صادقین، اهل جهاد و کسانی که از سرزنش بیگانه باکی ندارد را دوست دارد.

 

وی با اشاره به روایت شریف «أحب الله من أحب حسینا»، خاطرنشان کرد: این‌که ما به اینها دل داده‌ایم، تخلق به اخلاق الله است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی به آیه شریفه «إن الله و ملائکته یصلون علی النبی» اشاره کرد و صلوات را از شعارهای اختصاصی پیروان آل پیامبر(ص) دانست و با بیان این‌که به‌طور مستمر کار خدا صلوات است، ابراز داشت: از همه اذکار متداول سوء استفاده‌های زیادی شده اما تاکنون شنیده نشده کسی از صلوات بر محمد و آل محمد(ع) سوء استفاده کند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که خدا از طریق صفاتی که در وجود ما قرار می‌دهد، ما را با خود یکی می‌کند و ما با خدا همرنگ می‌شویم، ابراز داشت: محبت، سؤال و ابهام را از انسان می‌گیرد؛ ابهام، سؤال، گیردادن، بهانه‌گیری و مقابله کردن برای آن‌جاست که عشق انسان در دلش نیست.

 

وی خاطر نشان کرد: این‌که سیدالشهدا(ع) همه خویشان خود را به کربلا آورده، جلوه محبت خداست، کسی که همه چیزش را به خدا بدهد، خدا هم همه چیزش را به او می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این‌که خدا خودش دلبری می‌کند زیرا دوست دارد و عاشق است، افزود: عشق وقتی صادق است که عاشق جز معشوق هیچ چیز نداشته باشد بدان معنا که همه چیزش را فدای معشوقش کند، در عشق صادق، عاشق تمام دارایی و هستی‌اش را به‌پای معشوق خاکستر می‌کند، تا خاکستر نشود، عشق خود را به اثبات نرسانده است.

 

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با بیان این‌که یکی از صفات خدا «وفی» است، در تبیین آن، گفت: خدا ما را توفی می‌کند، وقتی عمر ما تمام می‌شود، تمام حقیقتی که به تک تک ما به امانت داده است را می‌گیرد، با وفا(وفی) کسی است که در رفاقت و دوستی برای رفیقش، هیچ چیز را کم نمی‌گذارد.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر این‌که مثل شما مثل بیمار و مثل خدای شما مثل طبیب است، خاطرنشان کرد: مصلحت مریض آن است که طبیب تشخیص می‌دهد؛ خدا به مصالح ما اشراف دارد، اگر خیلی چیزها را خدا به گفته‌های ما عمل می‌کرد، بی‌آبرو شده بودیم، از هر چیزی که لازم دارید، خدا می‌فرماید به شما داده‌ام./956/پ202/ب4

ارسال نظرات