۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۲۹۰۸۹
حجت الاسلام پناهیان:

عملکرد امام حسین در کربلا مبنای عقلانی دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به واقعه کربلا گفت: عملکرد اباعبدلله(ع) در کربلا کاملا بر مبنای عقل است.
پناهيان پناهيان دانشگاه تهران دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در هیات انصار المهدی(عج) که ظهر امروز در  مسجد دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به اینکه مسیر کربلا عقلانی است گفت: برخی می گویند بعد از واقعه کربلا، ائمه اطهار عقلانی عمل کرده اند و امام حسین(ع) عاشقانه و غیر عاقلانه رفتار کرده اند درصورتی که عملکرد اباعبدلله(ع) کاملا بر مبنای عقل است.

 

وی افزود: دین آسیب های مخصوصی برای مومنین دارد مانند نفاق، رفتار کریمانه اسلام با نفاق بگونه ای است که انگار خودش زمینه ساز این نفاق است، دین، انسانهای بد را به بدتر تبدیل می کند مانند انسانهایی که قبل از بعثت پیامبر اکرم(ص) ایشان را امین می خواندند ولی بعد از به رسالت رسیدن ایشان حضرت را دروغگو خطاب می کردند.

 

حجت الاسلام پناهیان در ادامه با اشاره به اینکه شهادت یک محاسبه عقلانی است اظهار داشت: شهادت به این معنا که گفته می شود بعضی ها اصرار داشتند که به هر قیمتی که شده به شهادت برسند نیست بلکه این رفتار کاملا عقلانی است در این رابطه امام علی(ع) می فرمایند: جهاد مرگ را نزدیک نمی کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عقل و عشق هیچ منافاتی با هم ندارند خاطرنشان کرد: تمام رفتار ائمه اطهار مانند صلح امام حسن(ع) کاملا منطقی و عاقلانه محسوب می شود و رفتار امام حسین(ع) هیچ منافاتی با عشق ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه اگر موضوع دین و امتحانات الهی در میان نبود هیچ شخصی بر علی اکبر فرزند امام حسین (ع) شمشیر نمی کشید ابراز داشت: معاویه علی اکبر را تنها شخص از جوانان می دانست که استحقاق خلافت را داشت./811/پ203/ب4

ارسال نظرات