۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۲۸۹۶۸
امام جمعه طرقبه:

پرچم حسینی هر جا برافراشته شود بساط ظلم را برمی چیند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه طرقبه با اشاره به ناامنی عزاداران حسینی در سایر کشورها، گفت: دشمن می داند هر جا پرچم عزای حسینی بالا رود، قیام علیه ظلم را در پی دارد.
امام جمعه طرقبه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و وداع با پیکر شهید محمد مخیر ایرانی که پس از 31 سال به وطن بازگشته بود، امشب در محل حسینیه امام خمینی(ره) مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام ایزدی، امام جمعه طرقبه در این مراسم با اشاره به این روایت از پیامبر(ص) که می فرمایند: «أنّ لقتل الحسین فی قلوب المؤمنین حرارة لاتبرد ابداً»، گفت: با وجود این که قانون هستی، فرسوده شدن و از یاد رفتن است اما گذر زمان هرگز نمی تواند حرارت عشق امام حسین(ع) در دل های مؤمنان را سرد و خاموش کند.

 

وی، رمز ماندگاری قیام امام حسین(ع) را تعلق اراده تکوینی خداوند دانست و افزود: خداوند اراده کرده است یاد و نام اباعبدالله الحسین(ع) با گذر زمان نه تنها فراموش نشود بلکه هر سال تازه تر و با استقبال بیشتر مواجه شود.

 

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به ناامنی عزاداران حسینی در سایر کشورها، گفت: دشمن می داند هر جا پرچم عزای حسینی بالا رود، قیام علیه ظلم نیز وجود دارد لذا باید قدر آزادی خود را خصوصا در برگزاری مراسم های عزاداری بدانیم.

 

نور امام حسین(ع) خاموش شدنی نیست

امام جمعه طرقبه با اشاره به آیه شریفه «یُریدون لِیُطفِئوا نُورالله بِافواهِهم ....»، اظهار کرد: چراغ هدایتی که امام حسین(ع) روشن کرده است هرگز خاموش نمی شود چرا که نور خداوند است.

 

وی با بیان این که اگر کربلا نبود، انقلاب اسلامی و حماسه آفرینی های دفاع مقدس نیز نبود، تصریح کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس، بیش از دویست هزار شهید و به طور متوسط، هر روز 72 شهید تقدیم انقلاب شده است.

 

خون شهدا مانند آب، جامعه را تطهیر می کند

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به جایگاه شهدا و ایثارگری های آنان، افزود: این که شهید معرکه جنگ، نیاز به غسل وکفن ندارد برای این است که پاکی روح او در جسم و لباس او و نیز در جامعه او اثر کرده است.

 

وی ادامه داد: خون شهدا مانند آب مطلق، جامعه او را پاک می کند و این که امروز ایران اسلامی امّ القرای جهان اسلام شناخته می شود به برکت همین طهارتی است که از خون شهدا حاصل شده است.

 

استمرار بازگشت پیکر مطهر شهدا حجت را بر ما تمام می کند

امام جمعه  طرقبه خاطرنشان کرد: عالَم هستی مدیون کسانی است که به جامعه در زمینه های علم، صنعت، فکر، هنر و غیره خدمت می کنند اما همه این ها مرهون شهدا هستند زیرا آن ها مانند شمع، جان و هستی خود را برای روشنایی وهدایت جامعه فدا کردند.

 

وی افزود: چه بسا حکمت این که پیکر مطهر شهدا پس از سال ها هنوز به آغوش وطن بازمی گردد این است که حجت بر ما تمام و قلب های ما نسبت به دفاع از ارزش ها بیدار شود.

 

حجت الاسلام ایزدی با بیان این که زمینه صدور انقلاب در اکثر نقاط دنیا مشهود است، گفت: تداوم نهضت عاشورا کار را به جایی رسانده که دشمن دارد بساط خود را بر می چیند.

 

مراقب باشیم دچارغفلت نشویم

امام جمعه  طرقبه یادآور شد: دشمنی که روزی در این کشور همه کاره بود و می گفت می شود حتی نام اسلام را هم برداشت، امروز همچون یک مار زخمی از هیچ توطئه ای علیه انقلاب ونظام اسلامی دریغ نمی کند بنابراین باید همواره  بیدار و مراقب باشیم دچارغفلت نشویم.

 

وی با تأکید بر این که باید دندان طمع دشمن را از جا کند، به آیه شریفه «...ودّ الّذین کَفروا لَو تَغفلون عَن اسلِحَتِکم و امتّعُتکم فیمیلون علیکم میلةً واحدةً..» اشاره کرد و گفت: خداوند می فرماید دشمن دوست دارد امت اسلام از سرمایه ها و ارزش های خود غافل شوند تا ناگهان هجوم بیاورد./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات