۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۲۸۵۴۴
امام جمعه موقت تهران:

پیام امام حسین درس غیرت و پاسداری از حجاب است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی با اشاره به اهمیت مسأله حجاب و عفاف در اندیشه امام حسین(ع) گفت: برخی از کوفیان شنیده بودند که خاندان اهل بیت(ع) گرسنه‌اند و نان و خرما آوردند که حضرت زینب(س) غذاها را برگرداند اما خانمی پارچه و چادر آورد و حضرت قبول کردند.
آيت الله خاتمي در همايش بصيرت در پيروي از ولايت
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز حجاب ریحانه النبی(س)، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت مسأله حجاب و عفاف در اندیشه امام حسین(ع) اظهار داشت: از نکاتی که در مقاتل ذکر شده است این است که سیدالشهدا(ع) در شب عاشورا طناب‌های خیمه‌هایش را به هم متصل کرد تا راه نفوذی برای دشمن نباشد.

امام جمعه موقت تهران به غیرت و پاسداری سیدالشهدا(ع) از حجاب و عفاف نوامیس رسول خدا(ص) اشاره و تصریح کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا با دشمنان حمله دشمنان به خیمه‌ها فریاد زد «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید شما با من می‌جنگید خاندانم در این میان جرمی ندارند».

عضو هیأت رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به وارد شدن آزادگان کربلا به شهر کوفه در روز دوازدهم یادآور شد: برخی از کوفیان شنیده بودند که خاندان اهل بیت(ع) گرسنه‌اند و نان و خرما آوردند که حضرت زینب(س) غذاها را برگرداند اما خانمی پارچه و چادر آورد و حضرت قبول کردند.

وی با توجه به حجاب پوشیده و فاخر خاندان اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم که هیچ گاه دشمن نتوانست حجاب و پوشش را از فرزندان حضرت فاطمه(س) بگیرد و حضرت زینب(س) غذاها را رد کرد اما برای پوشش بهتر بانوان، روسری و چادر را پذیرفتند.

آیت الله خاتمی با بیان این که حضرت زینب(س) دختر بانوی عفاف و الگوی حجاب حضرت فاطمه زهرا(س) است تأکید کرد: ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است ـ ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است.

امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان شعری درباره غیرت، حجاب و عفاف، پیام امام حسین(ع) را نیز تبیین کرد و افزود: درس غیرت ز وی آموز که تا در دم مرگ ـ دیده سوی حرم و حفظ زنان بود هدفش./908/د102/ی
ارسال نظرات