۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۲۸۳۵۹

هفتمین جشنواره علامه حلی طلاب سراسر کشور برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره علامه حلی در سفر به بوشهر از برگزاری هفتمین جشنواره علامه حلی ویژه طلاب تمامی حوزه های علمیه کشور خبر داد.
هفتمین جشنواره علامه حلی طلاب سراسر کشور برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت­الاسلام جواد اسماعیل­نیا، دبیر جشنواره علامه حلی امروز در جمع طالاب مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص)خورموج به اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: طلاب باید از سال اول طلبگی تحقیق و پژوهش را شروع کنند و آن را جزئی از برنامه زندگی خود قرار دهند.

وی با بیان این‌که آزاداندیشی و تحقیق مربوط به حوزه علمیه است و این را علمای ما در طول تاریخ سرمشق زندگی خود قرار داده اند، عنوان داشت: شروع طلبگی باید همزمان با شروع کارهای پژوهشی باشد و این لازم تبلیغ است.

 

دبیر جشنواره علامه حلی در ادامه از برگزاری هفتمین جشنواره علامه حلی خبر داد و اظهار داشت: یکی از اقداماتی که حوزه علمیه در راستای فعالیت های پژوهشی انجام داده است، برگزاری سالانه جشنواره علامه حلی است.

 

حجت­الاسلام اسماعیل­نیا با بیان این‌که طلاب می توانند آثار خود را در قالب مقاله، کتاب و پایان نامه ارائه نمایند، مهلت ارسال آثار را تا تاریخ 30 آذرماه سال جاری به سایت اینترنتی علامه حلی اعلام کرد.

 

وی افزود: طلاب می توانند موضوعات خود را پیرامون مباحث علمی در حوزه و همچنین فرهنگ که امروزه دغدغه مقام معظم رهبری است، مطالب خود را ارسال کنند.

 

دبیر جشنواره علامه حلی خواستار برگزاری کلاس های مقاله نویسی برای طلاب مدارس علمیه استان شد و گفت: برگزاری این کلاس ها کمک شایانی را به نحوه نوشتن مقاله می کند و نقشه عینی را برای آنان ترسیم می کند.

 

وی در ادامه سخنان خود پیشنهاد تشکیل کارگروهی در تمامی مدارس علمیه استان جهت راهنمایی و کمک طلاب برای نوشتن مقاله را مطرح کرد.

 

حجت­الاسلام اسماعیل­نیا از برگزاری این مسابقه در سطح مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: به نفرات برتر این مسابقه جوایز ارزنده ای اهدا می شود./833/پ202/ب3

 

ارسال نظرات